خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه آمریکا: آمریکا اقدام قانونی علیه متهم عمر شیخ انجام می دهد
کد خبر :1270239045

17:05 1399/11/10


برچسب ها : آنتونی بلینکن, پاکستان و آمریکا, پرونده قتل دنیل پرل, حکم آزادسازی, دیوان عالی پاکستان, رئیس دفتر آسیای جنوبی وال استریت ژورنال, وزیر امور خارجه آمریکا,

یک روز پس از اعلام حکم تبرئه متهمان پرونده قتل دنیل پرل روزنامه نگار آمریکایی توسط دیوان عالی پاکستان ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت: آمریکا اقدام قانونی علیه متهم عمر شیخ انجام می دهد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | یک روز پس از اعلام حکم تبرئه متهمان پرونده قتل دنیل پرل روزنامه نگار آمریکایی توسط دیوان عالی پاکستان ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت: آمریکا اقدام قانونی علیه متهم عمر شیخ انجام می دهد.

لازم به ذکر است که تیم 3 نفره قضات دیوان عالی پاکستان روز گذشته حکم تبرئه و آزادسازی عمر شیخ متهم این پرونده را صادر کرد. دیوان عالی پاکستان این حکم را پس از دریافت دادخواست حکومت ایالتی سند و والدین دنیل پرل برای بازبینی حکم تبرئه متهمان این پرونده صادر کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: حکم تبرئه و آزادسازی متهمان آدم ربایی و قتل دنیل پرل در دیوان عالی پاکستان برای آمریکا بسیار نگران کننده است.  ما آماده اقدام قانونی علیه عمر شیخ متهم این پرونده در آمریکا به جرم ارتکاب جنایت علیه یک شهروند آمریکایی بوده و متعهد به اجرای عدالت برای خانواده دنیل پرل و مجازات تروریست ها هستیم.

آنتونی بلینکن در چهارشنبه این هفته به سمت وزیر امور خارجه آمریکا منصوب شد در سخنرانی خود با اشاره به قتل دنیل پرل روزنامه نگار آمریکایی در سال 2002 توسط عمر شیخ و آدم ربایی یکی دیگر از شهروندان آمریکایی در هند، حکم دیوان عالی پاکستان را توهین به تمام خانواده های قربانی حوادث تروریستی خواند و از مقامات پاکستانی خواست که عدالت را اجرا کنند.

وی با اذعان به دستگیری عمر شیخ توسط پاکستان و زندانی کردن وی به مدت چند سال، به اظهارات دادستان کل پاکستان برای بازبینی حکم تبرئه این متهمان نیز اشاره کرد.

لازم به ذکر است که دنیل پرل رئیس دفتر آسیای جنوبی وال استریت ژورنال در حال تحقیق درباره افراط گرایی مذهبی در کراچی بود که در ماه ژانویه 2002 ربوده شد و سپس به قتل رسید. پس از ارسال فیلم ضبط شده کشته شدن دنیل پرل به سفارت خانه آمریکا در سال 2002، عمر شیخ و دیگر متهمان دستگیر شده بودند

ارسال نظر

 
1