خبر فوری

 
وزیر اطلاع رسانی پاکستان : عربستان سعودی مجددا نفت بصورت دیر پرداخت به پاکستان خواهد داد
کد خبر :1854688513

19:29 1400/02/29


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و عربستان سعودی, تسهیلات نفتی, عربستان سعودی,

وزیر اطلاع رسانی پاکستان طی گفتگو با رسانه ها با بیان اینکه عربستان سعودی مجددا نفت به صورت دیر پرداخت به پاکستان ارائه خواهد داد، از تصمیم حتمی برای ارائه نفت به ارزش 3 میلیارد دلار در سال به عنوان دیر پرداخت خبر داد و گفت: روش آن به زودی تنظیم می شود.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | وزیر اطلاع رسانی پاکستان طی گفتگو با رسانه ها با بیان اینکه عربستان سعودی مجددا نفت به صورت دیر پرداخت به پاکستان ارائه خواهد داد، از تصمیم حتمی برای ارائه نفت به ارزش 3 میلیارد دلار در سال به عنوان دیر پرداخت خبر داد و گفت: روش آن به زودی تنظیم می شود.

عربستان سعودی بطور کلی توافق کرده است که بابت تسهیلات نفتی بصورت دیر پرداخت با هزینه 3 میلیارد دلاردر سال را از سر بگیرد ، این روند بزودی نهایی میشود.

در سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به عربستان سعودی ، پاکستان درخواست جدیدی را برای از سرگیری تسهیلات نفتی عربستان (SOF) در مورد پرداخت طولانی مدت ارائه داده است.

مقامات سعودی به طور اصولی توافق کرده اند ، اما جزئیات دقیق فقط هنگامی مشخص می شود که دو طرف توافق نامه رسمی را امضا کنند.

توافق با پادشاهی عربستان سعودی (KSA) به مدت 3 تا 5 سال برای بازگرداندن تسهیلات نفتی عربستان (SOF) به بودجه سازان پاکستان برای سال مالی بعدی 2021-22 کمک خواهد کرد .

پیش از این عربستان سعودی بسته 6 میلیارد دلاری برای پاکستان فراهم کرده بود که براساس آن، 3 میلیارد دلار در بانک مرکزی پاکستان جمع آوری شده و 3 میلیارد باقیمانده برای فراهم کردن تسهیل ارائه نفت به صورت دیر پرداخت سالانه است.

ارسال نظر

 
1