خبر فوری

 
وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان: پاکستان از دوطرف با دولت های افراطی مواجه است، از یک سو تفکر ارتجاعی طالبان و از طرفی ایدئولوژی افراط گرایی هندو
کد خبر :999834185

14:10 1400/10/07


برچسب ها : افراط گرایان هندو, افراط گرایی, افغانستان, پاکستان و افغانستان, پاکستان و هند, طالبان افغانستان, فواد چودری, فواد حسین, هند, هندوئیسم, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

فواد چودری وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه "محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان" در اسلام آباد، گفت: کشور پاکستان از دوطرف توسط دولت های افراط گرا محاصره شده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| فواد چودری وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه "محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان" در اسلام آباد، بابیان اینکه کشور پاکستان از دوطرف توسط دولت های افراط گرا محاصره شده است، از طرفی تفکر ارتجاعی طالبان در افغانستان و از سوی دیگر افراط گرایی هندو "هندوئیسم" در هند، این ایدئولوژی ها را تهدیدی برای پاکستان برشمرد و اظهار داشت: روندی که دولت نارندرا مودی (نخست وزیر هند) و حزب بهارتیا جنتا پارتی "BJP" علیه مسلمانان شروع کرده و درپی آن درحال ظلم به مسلمانان در هند هستند، چیز واضح و مقابل جهانیان است و ستم علیه مسلمانان به اقدام معمولی در این کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به حادثه فجیع قتل یک شهروند سریلانکایی در شهر سیالکوت پاکستان به اتهام توهین به مقدسات مسلمانان، گفت: کل کشور پاکستان در این رابطه یکصدا این اقدام را غیراسلامی و غیرانسانی قرار داده و کل پاکستان این اقدام را محکوم کردند، اما جنایاتی که علیه مسلمانان در هند درحال انجام است، گویی برای کسی مهم نیست.

فواد چودری خاطر نشان ساخت که هدف از تشکیل کشور پاکستان جلوگیری از سرکوب مسلمانان توسط اکثریت (دیگر ادیان و مذاهب) و حمایت از حقوق اقلیت ها است.

وزیر فدرال پاکستان با ابراز تاسف، خاطر نشان ساخت که متاسفانه در دوطرف چپ و راست پاکستان دو دولت افراط گرا هستند، از یک طرف افغانستان است جایی که طالبان آمده و از طرف دیگر هند است با ایدئولوژی افراط گرایی هندوئیسم؛ ما می خواهیم تمام تلاش خود را برای کمک به مردم افغانستان انجام دهیم، اما اینکه بگوییم زنان نمی توانند به تنهایی سفر کنند، نمی توانند به مراکز آموزشی بروند، تهدیدی برای پاکستان است.

شایان ذکر است گزارش هایی از افغانستان مبنی بر ممنوعیت سفر زنان بدون محارم و عدم تحصیل زنان در مراکز آموزشی منتشر شده است.

وی خاطر نشان ساخت که همچنین یک تفکر افراط گرایانه هندو نیز در کشور هند درحال ظهور است، بنابراین بزرگترین نبرد پاکستان با این تفکر خشونت آمیز و افراطی است.

فواد چودری پاکستان را به عنوان پرتو امید در منطقه توصیف کرد و گفت: پاکستان امید روشنی است که می تواند با زندگی در میان افراط ها، از این افراط بیرون بیاید. اگر قرار بود پاکستان یک کشوری بر مبنای دولت مذهبی ( دولت ملا ها) تشکیل شود باید مولانا ابوالکلام یا مولانا مودودی جنبش هایی را برای تشکیل پاکستان راه می انداختند درحالیکه اینها به طور کامل بر دین مسلط بودند، اما چنین نشد.

وی اظهار داشت: ما می بینیم که چگونه اقتصاد یا سیاست خارجی هند پس از روی کار آمدن نارندرا مودی رو به افول است، زیرا افراط گرایی به نام اکثریت مذهبی در آنجا گسترش می یابد.

ارسال نظر

 
1