خبر فوری

 
وزیر اطلاع رسانی: از همکاری چین در زمینه مبارزه با کووید 19 سپاس گذاریم
کد خبر :664225536

15:04 1399/02/19


برچسب ها : پاکستان و چین,

سناتور شبلی فراز وزیر اطلاع رسانی فدرال پاکستان در دیدار با یاوجنگ سفیر چین، ضمن قدردانی از همکاری پکن با اسلام آباد در راستای مبارزه با کووید19، چنین همکاری هایی در برهه حساس فعلی را جلوه دوستی عمیق میان دو کشور توصیف نمود .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سناتور شبلی فراز وزیر اطلاع رسانی فدرال پاکستان در دیدار با یاوجنگ سفیر چین، ضمن قدردانی از همکاری پکن با اسلام آباد در راستای مبارزه با کووید19، چنین همکاری هایی در برهه حساس فعلی را جلوه دوستی عمیق میان دو کشور توصیف نمود و افزود: دولت فدرال به رهبری عمران خان نخست وزیر اقداماتی در زمینه مبارزه با کووید 19 اندیشیده و اجرایی نیز کرده است که کمک به قشر ضعیف جامعه، ارائه تسهیلات به مغازه داران، صنعت کاران و بخش ساخت و ساز نیز بخشی از این اقدامات هستند.

سفیر چین با مورد ستایش قرار دادن اقدامات پاکستان در مورد مقابله با کرونا، ضمن ابراز همبستگی، اظهار داشت که چین در وضعیت دشوار فعلی در کنار پاکستان ایستاده است. چین علاقه مند است برای تقویت پروژه مسکن برای افراد کم در آمد و کمک به افراد نیازمند، در این پروژه سرمایه گذاری انجام دهد. سناتور شبلی فراز در این بین با استقبال از پیشنهاد چین، اظهار داشت: قشر کم درآمد از اولویت های نخست وزیر هستند، سرمایه گذاری در بخش های مربوط به نیروی انسانی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در این کشور کمک می کند و تسهیلات کاملی در چنین سرمایه گذاری هایی به چین ارائه خواهد شد.

یاوجنگ در ادامه تصمیم آغاز مجدد تبادل فرهنگی و رسانه ای طبق یادداشت های مفاهمتی فعلی میان دو کشور را ابراز داشت، که وزیر فدرال پاکستان در این بین با استقبال از تصمیم پکن، ابراز داشت با بهتر شدن وضعیت فعلی این پروژه آغاز و همکاری ها در این زمینه با شدت بیشتری ادامه خواهند یافت. وی افزود: کار بر روی توافقنامه تولید مشترک در جریان است و پس از نهایی شدن پیش نویس، با چین به اشتراک گذاشته می شود.

ارسال نظر

 
1