خبر فوری

 
 
وزرای فدرال: تصویب قانون ممنوعیت انتقاد از ارتش پاکستان مخالف قانون اساسی پاکستان است
کد خبر :110448239

14:59 1400/01/22


برچسب ها : اپوزیسیون, ارتش پاکستان, اسلام آباد, پنجاب, شیرین مزاری, فواد چودری, مجلس شورای ملی پاکستان, وزیر اطلاع رسانی, وزیر حقوق بشر,

علاوه بر اپوزیسیون فواد چودری وزیر علم و فناوری پاکستان نیز از اقدام امجد نیازی هم حزبی خود به دلیل ارائه طرح مذکور در کمیته دائمی بخش داخلی مجلس شورای ملی پاکستان انتقاد کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | کمیته دائمی بخش داخلی مجلس شورای ملی پاکستان 18 فروردین ماه طرحی تصویب کرد که بر اساس آن منتقدان به ارتش پاکستان که به صورت عمدی از ارتش این کشور انتقاد کنند به 2 سال حبس و پرداخت 500 هزار روپیه جزای نقدی محکوم می شوند.

احزاب مسلم لیگ ن و حزب مردم پاکستان با تصویب این لایحه مخالفت کرده اما با رای رئیس این کمیته این طرح با 5 مخالف و 6 موافق تصویب شد.

لازم به ذکر است که این طرح زمانی به تصویب رسیده که انتقادات از دخالت ارتش پاکستان در سیاست توسط احزاب سیاسی، ادبی و رسانه ها به شدت افزایش یافته است. اما سخنگوی ارتش پاکستان اظهارات درخصوص دخالت ارتش پاکستان در امور سیاسی را رد کرده است.

منتقدین مخالفت شدید خود با این طرح را اعلام کرده و می گویند که دولت های مقتدر بسیاری نتوانستند به ارتش پاکستان که به طور مداوم قانون اساسی را زیر پا می گذارد آسیبی برسانند اما برای بستن دهان منتقدین ارتش قوانین جدیدی که با اصل قانون اساسی پاکستان که در 1973 تصویب شده است، مغایرت دارد .

علاوه بر اپوزیسیون فواد چودری وزیر علم و فناوری پاکستان نیز از اقدام امجد نیازی هم حزبی خود به دلیل ارائه طرح مذکور در کمیته دائمی بخش داخلی مجلس شورای ملی پاکستان انتقاد کرده است.

وی گفت: ارتش پاکستان یک سازمان دارای حرمت و تقدس بوده و در قانون اساسی برای حفظ حرمت آن قوانینی وجود دارد بنابر این ضرورتی برای تصویب طرح مذکور باقی نمی ماند. تصویب اینگونه قوانین فرصت سوءاستفاده از آن ها را به وجود می آورد.

شیرین مزاری وزیر فدرال حقوق بشر پاکستان نیز با این طرح مخالفت کرده و آن را غیر ضروری خوانده است.

وی گفت: این طرحی است که یکی از کمیته های مجلس شورای ملی پاکستان ارائه کرده و دولت چنین نظری ندارد.

مریم اورنگزیب سخنگوی حزب مسلم لیگ ن نیز این طرح را غیر ضروری و متنازع با قوانین افترا و آزادی بیان می داند.

 

بخوانید: تصویب پیش نویس مجازات برای مبارزه با بدنام کردن و تمسخر نیروهای مسلح توسط کمیته دائمی مجلس ملی پاکستان

ارسال نظر

 
1