خبر فوری

 
 
وزارت دفاع آمریکا بودجه دفاعی ارتش پاکستان را به 15میلیارد دلار کاهش داد
کد خبر :1872776770

11:41 1397/05/12


برچسب ها : ارتش, پاکستان, ترامپ,

وزارت دفاع آمریکا لایحه ای را در کنگره آمریکا مبنی بر کاهش کمک مالی دفاعی پاکستان تصویب کرده است.


 

واشنگتن : وزارت دفاع آمریکا لایحه ای را در کنگره آمریکا تصویب کرده است. طبق این لایحه ی مصوبه کمک مالی آمریکا به ارتش پاکستان نیز بیش از پیش کاهش یافته است که به 15 میلیارد دلار در سال رسیده است و علاوه بر آن طبق این لایحه شرط شده است که ارتش پاکستان علیه 2 گروه تروریستی ، تکفیری حقانی و لشکر طیبه نمی تواند عملیات انجام دهد.

پس از مجلس نمایندگان ایالات متحده، مجلس سنا نیز همچنین بودجه دفاعی را بیش از 716 میلیارد دلار تصویب کرده است، که این لایحه برای تایید نهایی و امضاء ترامپ به کاخ سفید فرستاده شد و پس از امضای وی این لایحه به عنوان قانون تصویب خواهد شد.

پس از رأی گیری در مجلس نمایندگان، 87 رأی موافق و 10 رأی مخالف به این لایحه داده شد.

براساس این لایحه ی ارائه شده از سوی وزارت دفاع آمریکا، کمک مالی به ارتش پاکستان بیش از پیش کاهش یافته و به 15 میلیارد دلار در سال رسیده است که طبق اطلاعات به دست آمده این کمک آمریکا برای امن تر کردن مرزهای پاکستان به ارتش این کشور داده خواهد شد.


این مبلغ به مراتب کمتر از کمک های ایالات متحده در پاکستان به صندوق حمایت امنیتی و ائتلاف است. این درحالی است که درگذشته این مبلغ از 75 ملیارد دلار تا 100 میلیارد دلار بوده است.

ناگفته نماند که بودجه دفاعی تصویب شده برای پاکستان در سال گذشته 70 میلیارد دلار بوده است.
از سوی دیگر در بودجه پرداختی گذشته از سوی آمریکا هیچ بندی به عنوان این که پاکستان نباید علیه گروهی عملیات بکند نیز وجود نداشت.

در لایحه دفاعی ایالات متحده، 69 میلیارد دلار بیش از حد واقعی و به نفع بودجه جنگی برای دفاع اختصاص داده شده است . درحالیکه 10 میلیارد دلار نیز برای سیستم دفاعی موشکی جدید نیز تعیین شده است.

ارتباطات پاکستان و آمریکا

ناگفته نماند که آمریکا نیز از پاکستان بارها و بارها خواستار عملیات های ضد تروریستی، عليه تروریست های موجود در خاک خود شده است.

این درحالی است که روابط بین دوطرف زمانی خراب شد که دونالد ترامپ تویتی را مبنی بر این‌که : آمریکا احمق است که از 15 سال گذشته به پاکستان 33 میلیارد دلار کمک می‌کرد اما پاکستان تابه حال جز  به دروغ و حقه بازی رفتاری نکرده است را در تویتر خود پست کرد.

در سفر معاون رئیس جمهور آمریکا مائیک پینس، به افغانستان، وی پاکستان را مورد خطاب قرار داده و گفت : روزهای پناه دادن به تروریست ها به اتمام رسیده است و پاکستان از شراکت خود با آمریکا سود خواهد کرد. اما با پناه دادن به تروریست ها و مجرمان خیلی چیزها را از دست خواهد داد.

ارسال نظر

 
1