خبر فوری

 
 
وزارت خارجه پاکستان: مسعود اظهر هیچگونه نقشی در حادثه تروریستی پولواما ندارد
کد خبر :292926506

16:00 1398/01/08


برچسب ها : پاکستان, پولواما, جنگ هند و پاکستان, مسعود اظهر, هند,

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:بر اساس تحقیقات صورت گرفته پاکستان هیچگونه نقشی در حادثه تروریستی پولواما نداشته است، از هند درخواست اطلاعات و شواهد بیشتر نموده ایم.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو وزارت خارجه پاکستان گزارش اولیه خود را از تحقیقات صورت گرفته بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده از سوی دولت هند در خصوص حادثه تروریستی پولواما را منتشر کرد و دیپلمات های خارجی را نیز از آن آگاه نمود.

در این نشست علاوه بر دیپلمات های خارجی،مقامات مختلف پاکستان از جمله دادستان کل، معاون وزیر خارجه، معاون وزیر کشور و رئیس آژانس تحقیقات فدرال پاکستان(FIA) نیز حضور داشتند.

در این نشست مطرح گردید که پاکستان تحقیقات خود را بلافاصله پس از ارائه شواهد و مدارک از سوی دولت دهلی نو آغاز نمود و بر اساس اسناد ارائه شده از سوی هند بسیاری از افراد را مورد بازداشت قرار داد.

در این گزارش وزارت خارجه آمده است در مدارک ارائه شده از سوی هند که شامل 91 صفحه و 6 بخش بود، تنها بخش های 2 و 3 این اسناد مربوط به حادثه تروریستی پولواما بود و بقیه بخش ها شامل اتهامات مختلف می شد.

در ادامه این گزارش آمده است که پاکستان تحقیقات خود را تنها بر اطلاعات مربوط به حادثه تروریستی پولواما متمرکز نموده و تمامی جوانب این حادثه از جمله اطلاعات موجود در رسانه های اجتماعی و کلیپ تصویری مربوط به مهاجم این حمله تروریستی را نیز مورد بررسی قرار داده است.

طبق اعلام وزارت خارجه پاکستان برای انجام تحقیقات ثانویه نیاز به اطلاعات بیشتر از سوی هند داریم، ما خواهان دریافت نتیجه نهایی از اتهامات هند هستیم.

در این نشست به حضار اعلام شد که در مورد تمامی شماره های استفاده شده در واتساپ، تلگرام و پیامرسان های تصویری تحقیقات انجام دادیم و مکان های استفاده شده توسط سیم کارت ها و اردوگاه های گروه های تروریستی را نیز مورد تحقیق و بررسی قرار دادیم و از تمامی شرکت های ارائه دهنده سرویس ارتباطاتی درخواست ارائه اطلاعات و جزئیات مربوطه نموده ایم و در خصوص حساب های برنامه واتساپ نیز با مقامات آمریکا تماس حاصل نمودیم.

مقامات وزارت خارجه پاکستان در ادامه گزارش خود خبر دادند که در جریان تحقیقات مربوط به حادثه تروریستی پولواما 54 نفر بازداشت شدند، اما تاکنون هیچگونه ارتباط این افراد با حادثه تروریستی پولواما اثبات نگردیده است.

دفتر وزارت خارجه پاکستان در ادامه افزود: 22 نقطه مختلف که از سوی هند به عنوان مراکز حضور تروریست ها اعلام گردیده بود نیز مورد بررسی قرار گرفت، اما در این نقاط اعلام شده هیچگونه اردوگاه مربوط به گروه های تروریستی قرار ندارد، پاکستان در صورت درخواست هند اجازه بازدید به نمایندگان دولت دهلی نو را نیز خواهد داد.

دکتر محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز در نشست خبری امروز با اشاره به ارائه گزارش اولیه در خصوص حادثه پولواما اظهار داشت: تحقیقات بر اساس مدارک و اسناد ارائه شده از سوی دولت هند صورت گرفت که طبق نتایج آن ارتباط هیچ پاکستانی با حادثه تروریستی پولواما اثبات نگردیده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: نخست وزیر پاکستان پیشنهاد انجام تحقیقات را به دولت هند ارائه داده بود، بر اساس تحقیقات صورت گرفته پاکستان هیچگونه نقشی در حادثه تروریستی پولواما نداشته است، از هند درخواست اطلاعات و شواهد بیشتر نموده ایم.

دکتر محمد فیصل خاطر نشان کرد: در اسناد ارائه شده از سوی دولت هند اسامی بیش از 90 نفر اعلام شده بود و بر اساس این اسناد ارتباط مسعود اظهر با حادثه تروریستی پولواما ثابت نشده است.

لازم به ذکر است در 25 بهمن 1397 بر اثر انفجار انتحاری در نزدیکی اتوبوس حامل نیروهای امنیتی ارتش هند در منطقه پولوامای کشمیر، 40 تن از نیروهای ارتش هند جان باختند.

ارسال نظر

 
1