خبر فوری

 
 
وزارت خارجه آمریکا: پاکستان در سال 2019 پناهگاه امن تروریست ها بود
کد خبر :1212790698

09:29 1399/04/05


برچسب ها : افغانستان, جنبش طالبان پاکستان, حمایت از تروریسم, گروه القاعده, گروه های تروریستی, مالی تروریسم, مسعود اظهر, وزارت خارجه آمریکا,

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با انتشار گزارشی در خصوص تروریسم با اشاره به وضعیت حضور گروه های تروریستی در پاکستان ابراز داشت: «علی رغم پایان یافتن حضور طالبان و القاعده در پاکستان، این کشور در سال 2019 میلادی به پناهگاه امن گروه های تروریستی تبدیل شد».


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با انتشار گزارشی در خصوص تروریسم با اشاره به وضعیت حضور گروه های تروریستی در پاکستان ابراز داشت: «علی رغم پایان یافتن حضور طالبان و القاعده در پاکستان، این کشور در سال 2019 میلادی به پناهگاه امن گروه های تروریستی تبدیل شد».

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزارت امور خارجه آمریکا در این گزارش خود با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته از سوی پاکستان در زمینه اجرای مفاد و شرایط ابلاغی از سوی گروه ویژه اقدام مالی(FATF) گفت: پاکستان سال 2019 میلادی در عمل به ضوابط اعلام شده FATF به صورت کامل جامه عمل نپوشانده است.

در ادامه این گزارش آمده است علی رغم پایان فعالیت القاعده در پاکستان و افغانستان، برخی از گروهک های وابسته به آن در مناطق امن حضور دارند و اقدام به انجام عملیات های تروریستی می کنند، اما شدت حملات تروریستی سال 2019 نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو بوده و نیروهای امنیتی پاکستان عملیات های وسیعی علیه گروه های مهاجم از جمله جنبش طالبان پاکستان، ولایت خراسان دولت اسلامی، ارتش آزادی خواه بلوچستان انجام داده اند.

طبق این گزارش پاکستان در سال 2019 اقدامات مثبتی در جهت مقابله با تروریسم و محدود نمودن فعالیت های گروه های تروریستی که علیه هند به انجام عملیات تروریستی می پرداختند ایفا نموده است، اما با این وجود پاکستان به منطقه ای امن برای فعالیت گروه های تروریستی تبدیل شد و بر همین اساس گروه های طالبان افغانستان و شبکه حقانی به انجام عملیات های تروریستی در افغانستان و گروه های لشکر طیبه و جیش محمد نیز به عملیات تروریستی در هند پرداختند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه این گزارش آورده است پاکستان تاکنون هیچگونه اقدامی علیه "مسعود اظهر" مسئول حملات تروریستی بمبئی که نامش در فهرست تروریسم سازمان ملل متحد نیز درج شده، انجام نداده است.

علی رغم تمامی این موارد وزارت امور خارجه آمریکا نقش مثبت پاکستان در پیشبرد روند صلح افغانستان و کاهش عملیات های تروریستی طالبان افغانستان را رضایت مند توصیف می کند.

ارسال نظر

 
1