خبر فوری

 
 
وزارت امور خارجه پاکستان: هند پشت پرده تفرقه افکنی های اخیر در پاکستان است
کد خبر :695513758

11:04 1399/06/29


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و هند, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, هند,

زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای هندوستان را پشت پرده تفرقه افکنی های اخیر در پاکستان عنوان کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای هندوستان را پشت پرده تفرقه افکنی های اخیر در پاکستان عنوان کرد و افزود: اهداف هند بر کسی مخفی نیستند و این کشور برای ایجاد بی ثباتی در پاکستان درحال فعالیت است. ما به اسناد موثقی مبنی بر دست داشتن هند در تروریسم در پاکستان دستیافته ایم، در رابطه با فرقه گرایی می گویم که ملت پاکستان متحد است، با اتحاد و همبستگی ملی اهداف شیطانی هند را خنثی خواهیم کرد. وی در ادامه بیان خود تروریسم دولتی هند را خطری برای صلح و امنیت منطقه خواند و افزود: قتل 11 هندو ی پاکستانی در جود پور را محکوم می کنیم و در این زمینه با احضار مقام ارشد دیپلمات هند به وزارت امور خارجه علاوه بر ثبت اعتراض، از آنها خواسته ایم تا ما را از تحقیقات آگاه سازد.

وی با بیان این مورد که عمران خان نخست وزیر پاکستان 4 مهر برابر 25 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه نیز در مجمع عمومی شرکت خواهد کرد، در رابطه با اسرائیل گفت: موضع پاکستان در رابطه با اسرائیل تغییر نکرده و اسلام آباد همچنان به راه حل دو کشور برای فلسطین معتقد است. از القدس به عنوان پایتخت فلسطین حمایت می کنیم.  

سخنگو در ادامه با اشاره به افغانستان اظهار امیدواری کرد که تمامی جناح های افغانستان به وعده های خود عمل خواهند کرد و پاکستان حامی صلح پایدار در افغانستان است. وی افزود: زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا طی سفر اخیرش به اسلام آباد نقش پاکستان در صلح افغانستان را ستود.

ارسال نظر

 
1