خبر فوری

 
وزارت امور خارجه پاکستان خواسته های تند و خشونت آمیز علیه مسلمانان توسط حزب هندوتوا را محکوم کرد
کد خبر :1566486999

17:33 1400/10/07


برچسب ها : افراط گرایان هندو, دولت هند, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, محکوم, محکوم کردن, مسلمانان هند, نسل کشی, وزارت امور خارجه پاکستان, کاردار سفارت هند,

وزارت امور خارجه پاکستان و کاردار سفارت هند، خواسته های تند و خشونت آمیز علیه مسلمانان توسط حزب هندوتوا را محکوم کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | کاردار سفارت هند روز دوشنبه 6 دی (27 دسامبر) به وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد و خواسته های تند و خشونت آمیز هواداران حزب هندوتوا برای نسل کشی مسلمانان هند را به شدت محکوم و نگرانی های جدی پاکستان را در این زمینه بیان کرد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، این سخنان تند و خشونت آمیز در مراسم دهرم سنسد که از 17 تا 20 ماه دسامبر در منطقه اتراکهند برگزار شد، صورت گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان خطاب به دولت هند گفت: اقدامات مذکوره بسیار مذموم است در حالی که افراطیون هندو که خواستار نسل کشی مسلمانان هستند نه ابراز پشیمانی کرده اند و نه دولت هند تاکنون اقدامی علیه آنها انجام داده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: پاکستان از جامعه بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و سازمان های مربوطه حقوق بشر می خواهد که هند را در قبال نقض جدی حقوق بشر علیه اقلیت ها، به ویژه مسلمانان، پاسخگو بدانند و اقدامات فوری برای توقف فعالیت های ظالمانه نسل کشی انجام دهند.

انتظار می رود دولت هند این سخنان و حوادث تنفر و خشونت آمیز علیه اقلیت ها، به ویژه مسلمانان و عبادتگاه های آنها را بررسی کرده و اقداماتی مؤثر و مفید در خصوص جلوگیری از چنین حوادثی در دستور کار خود قرار دهد. همچنین کشور پاکستان پاکستان از هند می خواهد که امنیت و رفاه اقلیت های خود از جمله مکان های مذهبی و سبک زندگی آنها را تضمین کند.

ارسال نظر

 
1