خبر فوری

 
 
وزارت امور خارجه پاکستان به حمله ارتش هند به یک مسجد در کشمیر واکنش نشان داد
کد خبر :2125482075

10:01 1400/01/22


برچسب ها : ارتش هند, اسلام آباد, پاکستان و هند, پنجاب, تیراندازی, درگیری مسلحانه, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, شبه نظامیان, عملیات جستجو, محکوم کردن, نیروهای امنیتی هند, هلاکت, وزارت امور خارجه پاکستان, کشمیر,

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی واکنش به حمله ارتش هند به یک مسجد واقع کشمیر گفت: حمله به اماکن مذهبی خلاف قوانین بین المللی می باشد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی واکنش به حمله ارتش هند به یک مسجد واقع کشمیر گفت: حمله به اماکن مذهبی خلاف قوانین بین المللی می باشد.

رسانه های خبری پاکستان ادعا کردند که دیروز طی عملیات جستجوی ارتش هند در کشمیر چهار نفر جان باخته و در شهرستان شوپیان این ایالت ارتش هند به سمت یک مسجد تیراندازی کرده و به آن آسیب رسانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به این اقدام گفت: ارتش هند به سمت یک مسجد تیراندازی کرده و آن را به وسیله نارنجک هدف قرار داد. ما به شدت این اقدام غیر اخلاقی را محکوم می کنیم.

وی افزود: در کشمیر هند عملیات های نمایشی و قتل های غیر قانونی به امری عادی تبدیل شده و اقدامات غیر انسانی ارتش این کشور نمایانگر تنزل اخلاقی آن می باشد.

وی همچنین گفت: هدف قرار دادن اماکن مذهبی بر خلاف قوانین بین المللی بوده و مردم و حکومت پاکستان برای مبارزه در کنار مردم کشمیر خواهند ایستاد.

لازم به ذکر است که طی درگیری های رخ داده میان شبه نظامیان و نیروهای امنیتی هند مورخ 19 فروردین در مناطق شوپیان و ترال، 7 شبه نظامی از جمله یکی از فرماندهان انصار الاغزوه الهند به هلاکت رسیده و 5 نیروی نظامی به ویژه یک سرگرد زخمی شده اند.

گفته می شود که 4 تن از عناصر به هلاکت رسیده از اهالی ترال و 3 تن دیگر از اهالی شوپیان هستند. از طرفی طی اعتراضات مردمی نیز 4 نفر براثر تیرهای ساچمه ای شلیک شده از سوی نیروهای امنیتی زخمی شده اند.

براساس گزارش، نیروهای امنیتی طی گفتگو با خانواده و بزرگان محل خواستار مذاکرات با شبه نظامیان شدند درحالیکه نیروهای مسلح شبه نظامی به درگیری های خود ادامه دادند.

طی درگیری میان دو طرف، نیروهای امنیتی هند به دلیل حضور شبه نظامیان در مسجد، مسجد را با خمپاره و نارنجک هدف قرار دادند.

گفته می شود که چند تن از عناصر شبه نظامی از وابستگاه برهان وانی اسطوره مقاومت کشمیر بودند.

ارسال نظر

 
1