خبر فوری

 
 
وزارت امور خارجه پاکستان: ایالات متحده نگرانی های خود را برای برنامه های تروریستی هند حفظ کند
کد خبر :209435752

17:28 1399/10/21


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, پاکستان و آمریکا, حادثه تروریستی, ذکی الرحمان لکهوی, زاهد حفیظ چودری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, لشکر طیبه, هند, وزارت امور خارجه پاکستان,

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به بیانیه آمریکا در مورد مجازات رهبر سازمان تروریستی لشکر طیبه گفت سیستم حقوقی پاکستان بدون فشار و عناصر خارجی آزادانه عمل می کند و ایالات متحده باید نگرانی های خود را در مورد برنامه ریزی های تروریستی، ارتقاء و تأمین مالی تروریسم هند نگه دارد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به بیانیه آمریکا در مورد مجازات رهبر سازمان تروریستی در توییت های مختلف گفت: "پاکستان کاملاً به قانون اساسی خود پایبند است و به تعهدات بین المللی خود عمل می کند و در روند بهتر تحقیق، پیگرد قانونی و مجازات، شاهدی بر اثربخشی سیستم حقوقی پاکستان است.

سخنگوی وارت امور خارجه پاکستان گفت: "سیستم حقوقی پاکستان بدون فشار و عناصر خارجی  آزادانه عمل می کند. به دلیل عدم تمایل هند برای اعزام شاهدان برای بازجویی در دادگاه های پاکستان، روند قانونی پرونده بمبئی همچنان متوقف است. ایالات متحده باید نگرانی های خود را در مورد برنامه ریزی های تروریستی، ارتقاء و تأمین مالی تروریسم هند نگه دارد که در حال حاضر شواهد قابل توجه و غیرقابل انکاری وجود دارد و ارائه شده است."

لازم به ذکر است که دو روز پیش دادگاه ضد تروریسم پاکستان زکی الرحمن لکهوی رهبر سازمان تروریستی لشکر طیبه را در پرونده تأمین مالی تروریسم به 15 سال حبس و 300 هزار روپیه جزای نقدی محکوم کرد.

شایان ذکر است روز گذشته ایالات متحده صدور حکم برای زکی الرحمن لکهوی را "دلگرم کننده" نامیده بود و دفتر وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در توییتر بیان کرد: "جنایات این شخص فراتر از تأمین مالی تروریسم بوده است. پاکستان باید زکی الرحمن لکهوی را به دلیل دست داشتن در حملات تروریستی، از جمله حملات بمبئی، به پای عدالت بکشاند."

ارسال نظر

 
1