خبر فوری

 
 
وزارت امور خارجه پاکستان ادعای کشف و ضبط مواد رادیو اکتیو از یک کشتی پاکستانی توسط هند را تکذیب کرد
کد خبر :1656505786

13:24 1400/08/30


برچسب ها : آژانس بین المللی انرژی اتمی, ادعا, پاکستان و هند, توقیف کشتی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, وزارت امور خارجه پاکستان, کشف,

وزارت امور خارجه پاکستان با رد ادعای هند مبنی بر کشف و ضبط مواد رادیو اکتیو از یک کشتی پاکستانی که از بندر کراچی عازم بندر شانگهای بود، هند را متهم به دروغ گویی و فریب جامعه بین المللی کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | وزارت امور خارجه پاکستان با رد ادعای هند مبنی بر کشف و ضبط مواد رادیو اکتیو از یک کشتی پاکستانی که از بندر کراچی عازم بندر شانگهای بود، هند را متهم به دروغ گویی و فریب جامعه بین المللی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: مقامات هند ادعا کردند که یک کشتی پاکستانی حامل مواد رادیو اکتیو که از بندر کراچی عازم بندر شانگهای بود را در بندر ماندرا کشف و کشتی پاکستانی را توقیف کرده اند.

وی افزود: مسئولان نیروگاه هسته ای کراچی اعلام کرده اند که کانتینر های خالی در حال بازگشت به چین بوده اند.  کانتینرها خالی بوده و تخلیه محموله آن ها در اسناد حمل و نقل درج شده بود.

وی همچنین گفت: از کانتینر های مذکور به منظور حمل و نقل و تامین سوخت از چین تا بندر کراچی برای نیروگاه های هسته ای K-2 و k-3 پاکستان استفاده می شد.

وی در پایان گفت: سوخت مورد استفاده در این دو نیروگاه هسته ای پاکستان تحت پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) می باشد.

ارسال نظر

 
1