خبر فوری

 
 
ورود هیئت هفت نفره طالبان به پاکستان
کد خبر :207009883

11:47 1399/06/03


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, طالبان,

هیئت هفت نفره روسای دفتر سیاسی طالبان در دوحه، به دعوت وزارت امور خارجه پاکستان جهت گفتگو در مورد ماموریت صلح افغانستان وارد پاکستان شدند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت هفت نفره روسای دفتر سیاسی طالبان در دوحه، به دعوت وزارت امور خارجه پاکستان جهت گفتگو در مورد ماموریت صلح افغانستان با پرواز QR632 وارد پاکستان شدند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در پیامی از راهی شدن هیئت طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر آخوند معاون مدیر سیاسی و رهبر دفتر سیاسی به دعوت وزارت امور خارجه پاکستان، به کشور پاکستان خبر داد و افزود: هیئت در این سفر طی دیدار با مقامات ارشد پاکستان در مورد ماموریت صلح افغانستان، تسهیلات تجاری میان دو کشور و دیگر امور مرتبط به تبادل نظر می پردازد. هیئت به دیگر کشور ها نیز سفر خواهد کرد.

شایان ذکر است هدف از این سفر های هیئت طالبان ابلاغ پیام روابط مثبت با کشور های منطقه و همسایه و صلح جهانی است. سهیل شاهین با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا، چنین سفر ها را به تاخیر انداخته بودیم، اما این روند مجددا از سر گرفته شده است، گفت: در آینده نزدیک هیئت های دفتر امارت اسلامی به دیگر کشور ها نیز سفر خواهند داشت.

طبق گفته منابع آگاه، هیئت طالبان ضمن ارائه گزارشی از عمل به توافق صلح آمریکا و تیم تشکیل شده دوطرف برای مذاکرات، در زمینه های نظامیان افغانستان، آزادی افسران دولتی و دیگر اقدامات صلح نظر رهبری پاکستان را جلب خواهند کرد. 

ارسال نظر

 
1