خبر فوری

 
 
ورود معاون نخست وزیر ازبکستان به اسلام آباد
کد خبر :325497691

15:27 1399/06/20


برچسب ها : ازبکستان, پاکستان, پاکستان و ازبکستان, تجارت, سرمایه گذاری,

سردار عمر زکوف معاون نخست وزیر ازبکستان برای سرمایه گذاری و تجارت خارجی امروز به همراه هیئت 8 نفره وارد پاکستان شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سردار عمر زکوف معاون نخست وزیر ازبکستان برای سرمایه گذاری و تجارت خارجی امروز به همراه هیئت 8 نفره برای عضویت در بخشی از ترافیک چهار طرفه توافقنامه حمل و نقل QTTA طی سفری یک روزه در بدو ورود به پایگاه هوایی نورخان، توسط عبدالرزاق داود مشاور تجاری پاکستان مورد استقبال قرار گرفتند.

عبدالرزاق داود مشاور تجاری پاکستان در پیامی قبل از ورود این هیئت ازبکستان، ابراز داشت که در این دیدار یادداشت های تفاهمی سرمایه گذاری و تجارت مورد امضاء قرار خواهند گرفت. ازبکستان خواستار سرمایه گذاری در بندر کراچی برای دسترسی به بازار های آسیای شرقی است. وی افزود کشورهای پاکستان، چین، قرقیزستان و قزاقستان پیش از این توافقنامه QTTA را امضاء کرده اند.

گفتنی است هیئت در این سفر یک روزه با عمران خان نخست وزیر پاکستان، عبدالرزاق داود مشاور تجاری پاکستان و مقامات وزارت امور دریایی دیدار خواهد داشت.

طبق اظهارات مقامات، افغانستان در زمینه دسترسی پاکستان به آسیای میانه دچار دودلی است و افغانستان دسترسی به آسیای میانه را منوط به دسترسی زمینی محصولات هند به بازار افغانستان دانسته است. درحالی که کیو تی تی آ راهی جایگزین به آسیای میانه را برای پاکستان فراهم می کند و پاکستان برای این منظور می تواند از شاهراه قره قروم استفاده کند. این شاهراه پاکستان را از طریق ایالت گلگیت بلتستان به استان سی کیانگ چین و از آنجا به آسیای میانه وصل می کند. پاکستان با احترام به درخواست ازبکستان در زمینه عضویت در این توافقنامه، می تواند محصولات خود را تا آسیای میانه فراهم کند.

ارسال نظر

 
1