خبر فوری

 
 
ورود زائران عاشورای حسینی به ایران
کد خبر :1766047132

11:33 1397/06/20


برچسب ها : ایران, پاکستان, زائر, شیعه, مرز میرجاوه,

اولین کاروان زائران عاشورای حسینی از پاکستان به زاهدان ایران رسید.


اولین کاروان زائران عاشورای حسینی از پاکستان به زاهدان ایران رسید.

به گزارش راز نیوز اولین کاروان زائران حسینی که برای عاشورا 1440 عازم کربلا هستند به استان سیستان بلوچستان ایران به مرز میرجاوه رسیده اند. آنها پس از قیام کوتاه در زاهدان راهی عراق خواهند شد. طبق گفته مقامات سیستان و بلوچستان تا کنون بیش از 2000 نفر به میرجاوه رسیده اند که بعد قیام کوتاهی راهی کربلا خواهند شد.

حجه الاسلام مومنی مقدم گفت: طبق براورد ما امسال بیش از 80 هزار زائرین پاکستانی از راه ایران به عراق سفر خواهند کرد. وی افزود ما تمام تلاش خود را میکنیم که هیچ مشکلی برای زائران اباعبدالله (ع) ایجاد نشود.

چندی پیش نیز وزیر پاکستان شهریار افریدی نیز در بیانیه خود اعلام کرده بود که برای ایمنی و حل مسائل زائران با مقامات ایرانی در ارتباط هستیم.

مطالعه شود:

عمران خان: تامین امنیت زائران پاکستانی عتبات عالیات،وظیفه دولت است

معطلی زائران پاکستان در مرز پاکستان / تفتان

در اربعین سال گذشته نیز پس از بی تدبیری مسئولان امنیتی و دیگر مقامات محلی،حجم کثیری از زائران پس از یک هفته معطلی در شهر کویته،تحت پروتکل امنیتی نیروهای ارتش به سمت مرز ایران به راه افتادند که گیشه های اداره مهاجرت پاکستان نتوانستند این تعداد از زائران را پاسخگو باشند و نهایتا تمامی زائران،به دلیل عدم وجود امکانات همچون سرپناه،مجبور به گذارندن شب و روز خود در بیابان های مرزی شدند تا پس از کاهش حجم جمعیت موجود،بتوانند مهر خروج را در گذرنامه خود ثبت کرده و اجازه ورود به ایران را پیدا کنند.

به دلیل نبودن امکانات اوژانسی یک زن و یک دختر سال پیش در محدوده مرزی جان خود را از دست دادند.

در این بین اقدامات مسئولان محلی استان زاهدان و کمیته ویژه زائران اربعین بسیار ستودنی بود.

ارسال نظر

 
1