خبر فوری

 
 
ورود تیم مذاکراتی گروه ویژه اقدام مالی FATF به پاکستان
کد خبر :144525772

16:45 1398/01/05


برچسب ها : FATF, پاکستان, پولشویی, تروریسم, فساد مالی, گروه ویژه اقدام مالی,

تیم بخش آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی FATF برای انجام مذاکرات و بررسی اقدامات پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم و جلوگیری از کمک های مالی، امروز ( دوشنبه) وارد پایتخت این کشور اسلام آباد شد.


 

به گزارش راز نیوز، تیم بخش آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی FATF برای انجام مذاکرات و بررسی اقدامات پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم و جلوگیری از کمک های مالی، امروز ( دوشنبه) وارد پایتخت این کشور اسلام آباد شد. گفتنی است تیم 9 نفره ی مذاکراتی آسیا و اقیانوسیه به رهبری دبیر اجرایی گاردن هک برای مذاکرات سه روزه به پاکستان آمده و جلسه رسمی این گروه قبل از آغاز مذاکرات ساعت 7 رسمی به وقت محلی پاکستان خواهد بود.
هیئت پس از ارزیابی و بازرسی اقدامات پاکستان در زمینه های پولشویی، فساد مالی و تروریسم، با هیئت های بانک مرکزی، اس ای سی پی، آژانس تحقیقاتی فدرال، وزارت خزانه داری، وزارت امور خارجه، وارت کشور، سازمان ملی مبارزه با تروریسم پاکستان و با تیم های مبارزه با تروریسم دیدار و گفتگو خواهد کرد.

قابل ذکر است که پاکستان نخستین گزارش تکمیلی خود را در تاریخ 2 بهمن ماه سال 97 به گروه ویژه اقدام مالی ارائه و خواستار ارتقاء رتبه خود شده بود . با این وجود نیز باتوجه به پیش نویس طرح گزارش پیشرفت اقتصادی دوم آسیا و اقیانوسیه مشخص شد که رتبه بندی پاکستان بهبود نیافته است.
درصورت عدم مقبولیت گزارش جدید پاکستان، احتمال عبور پاکستان از برنامه عملی دیگری از جانب APG وجود دارد.
قابل ذکر است که مذاکرات اخیر طرفین می تواند برای پاکستان اهمیت بسزایی داشته باشد.

ارسال نظر

 
1