خبر فوری

 
 
ورود تحصن شیعیان کراچی برعلیه اقدامات ربودن افراد مقابل منزل ریاست جمهوری به روز دهم خود
کد خبر :795914782

17:11 1398/02/17


برچسب ها : افراد ربوده شده, پاکستان, تحصن, رئیس جمهور, سند, شیعه, کراچی,

سید حسن ظفر نقوی طی گفتگو با شبکه "بول‌" در پاسخ به سوال مجری برنامه گفت: نیروهای اطلاعاتی شبانه با شکستن حرمت چهاردیواری و حریم خصوصی خانواده ها به منازل یورش برده و افراد را می‌ربایند، ما لیست تمامی افراد ربوده شده را ارائه کرده ایم، باید متذکر شوم که این تحصن متعلق به تمامی خانواده های ربوده شدگان است و مختص به حزب یا گروه خاصی نیست.


 

 

به گزارش رازنیوز، سید حسن ظفر نقوی طی گفتگو با شبکه "بول‌" در پاسخ به سوال مجری برنامه گفت: نیروهای اطلاعاتی شبانه با شکستن حرمت چهاردیواری و حریم خصوصی خانواده ها به منازل یورش برده و افراد را می‌ربایند، ما لیست تمامی افراد ربوده شده را ارائه کرده ایم، باید متذکر شوم که این تحصن متعلق به تمامی خانواده های ربوده شدگان است و مختص به حزب یا گروه خاصی نیست.
سید حسن ظفر در ادامه ی گفتگوی خود خاطر نشان کرد، چرا افرادی را که برای اجرایی سازی اهداف و سیاست های دولت از هیچگونه اقدامی دریغ نمی‌کنند را آزاد گذاشته اند؟ آیا قوم شیعه ای که تاکنون تنها در تلاش برای اثبات محبت خود نسبت به وطن خویش است خائن است، آیا این قوم شیعه مظلوم نیست که پس از مدتی کوتاه مجبور به دفن کردن صدها جنازه می‌شود؟ آیا تاکنون هیچ یک از رهبران یا روحانیون سرشناس شیعه سخنی ضد دولت یا کشور پاکستان بر زبان جاری کرده اند؟ درپاسخ آن باید بگویم که خیر شیعه هیچگاه چنین نبوده است. من آماده گفتگو هستم و حاضرم درخصوص جنایاتی که از دهه هشتاد میلادی برخلاف جامعه شیعه آغاز کرده اند نیز به‌طور مفصل گفتگو کنم.
امیر عباس مجری شبکه بول در این میان بیان داشت: نیازی به بازگشت به گذشته نیست، ما نمی‌گوییم که افراد ربوده شده آزاد شوند، بلکه اگر آنها مجرم هستند با حاضر کردن آنها در دادگاه ها آنها را طبق قانون مجازات کنند. شکایت دیگری که بدست ما رسیده بود این است که رسانه ها در این رابطه هیچ گونه گفتگویی نمی‌کنند، چرا رسانه ها سکوت اختیار کرده اند؟ این امری تعجب برانگیز است که رسانه ها تحصن مقابل خانه ریاست جمهوری را منتشر نمی‌کنند و نسبت به آن بی اعتنا هستند. گاهی صدای ربودن افراد از بلوچستان و گاهی نیز صدای ربودن افراد از کراچی و دیگر نقاط کشور به گوش میرسد، درگیری های ساختگی نیروهای پلیس و دیگر موارد مترادف با نقض قوانین ملی هستند. طی 10 روز گذشته نیز جامعه شیعه درحال تحصن برخلاف افراد ربوده شده مقابل منزل ریاست جمهوری است که درآن رهبران شیعه نیز حضور دارند، چنین نیست که دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان از این خبر بی اطلاع هستند، بلکه وی به نحو احسنت می‌داند که تحصنی مقابل منزل ایشان در کراچی درحال برگزاری است.
مجری برنامه با مطرح کردن سوالی اظهار داشت، چرا باوجود تحصن شیعیان مقابل منزل ریاست جمهوری که وی از دوستان نزدیک عمران خان نخست وزیر نیز هستند و انجمن مجلس وحدت مسلمین MWM نیز به نوعی از متحدان دولت و حزب تحریک انصاف است، چرا همچنان پس از گذشت 10 روز از تحصن مسائل حل نشدند؟
 

 

 

 

 

سید حسن ظفر نقوی در پاسخ به سوال مجری گفت: این تحصن به نمایندگی از هیچ گونه انجمن، حزب یا گروهی نیست و تنها خانواده های افراد ربوده شده در آن شرکت و آن را اداره می‌کنند. عمران خان نخست وزیر پاکستان خواستار برپایی امنیت در منطقه و مذاکرات با گروه های متعدد درمنطقه است، اما ما تنها جامعه ای مظلوم در این کشور هستیم که خواهان اجرای عدالت هستیم. بسیاری از مقامات گفته اند که اجرای عدالت از وظایف آنان بوده و موظف به اجرای عدالت درحق مظلومین هستند، اما چرا زمانیکه اجرای عدالت به شیعه می‌رسد سکوت اختیار می‌کنند، ما نه گروه تروریستی هستیم، نه افراط گرا و نه جدایی طلب، پس چرا مقامات و دولت با ما چنین رفتاری انجام می‌دهند؟ چرا افراد ربوده شده را در دادگاه ها حاضر نمی‌کنید، اگر شما به دادگاه ها و قانون ملی کشور اعتماد ندارید، پس چگونه خواستار اعتماد مردم به این نهادها و سازمان‌ها هستید؟

وی همچنین در مصاحبه خبری با یکی دیگر از خبرگزاریها بیان داشت: درصورتیکه خانواده های افراد ربوده شده صدایی بلند یا در کلانتری و آگاهی ها شکایت نامه ای درج میکنند، افراد ناشناسی از طریق تماس تلفنی با خانواده فرد ربوده شده آنها را تهدید می کنند که شکایت خود را پس گرفته و سکوت اختیار کنند در غیر این صورت با جسد عزیزشان مواجه خواهند شد.

 

یکی از حاضران در تحصن

یکی از حاضران در تحصن در مصاحبه خبری با ابراز تاسف از تغییر چهره ی عمران خان نخست وزیر فعلی پاکستان نسبت به قبل از پیروزی در انتخابات بیان داشت: من متاسفم که درگذشته از فردی حمایت کرده ام که پس از نشستن برمنصب قدرت گفته های وی تغییر یافته اند. باید افراد ربوده شده را آزاد ودر صورت مجرم بودن آنها را برای محاکمه مقابل قضات و دادگاه ها حاضر کنند تا تحت قوانین ملی مجازات شوند. این بسیار دردناک است که خانواده ها از عزیزانشان بی خبر هستند و نمیدانند که آنها کجا هستند و آیا زنده اند یا خیر .

 

تبدیل دسته های عزاداری به تحصن در سرتاسر کشور پاکستان

 

 

 

 

 

 

حسن رضا سهیل طی سخنرانی در تحصن گفت: درصورتیکه تمامی جوانان شیعه ربوده شده تا 21 ماه رمضان مصادف با روز شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام آزاد نشوند، تمامی دسته های بزرگ و مرکزی شهرها را به تحصن تغییر داده و خواستار برکناری دولت فدرال و چهار دولت ایالتی خواهیم شد.

 

 

 

 

ارسال نظر

 
1