خبر فوری

 
ورود بیش از 33 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی (ع) به ایران
کد خبر :514409267

14:07 1397/08/01


برچسب ها : اربعین حسینی, ایران, پاکستان, زائران پاکستانی, میرجاوه,

از ششم سپتامبر تا 19 اکتبر، بیش از 33 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی (ع) از طریق پایانه مرزی "میرجاوه" وارد ایران شده اند.


 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان(جنوب شرق ایران) گفت: از ششم سپتامبر تا 19 اکتبر، بیش از 33 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی (ع) از طریق پایانه مرزی "میرجاوه" وارد ایران شده اند.

به گزارش رادبو تاجیکی صدای خراسان، «علی خانقائی» مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ایران روز شنبه در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه افزود، تا کنون سی و سه هزار و 572 زائر پاکستانی اربعین حسینی (ع) از طریق پایانه مرزی میرجاوه، وارد ایران شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  28 درصد افزایش داشته است.
در همین زمینه، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر فراهم کردن تسهیلات خدماتی و رفاهی زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) تاکید کرد.

استان سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای مرکزی، اروپا و نیز کشور عراق است؛ مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زائران پاکستانی برای رسیدن به کربلا باز شده است.

رضا بختیاری رئیس کمیته مردمی اربعین استان سیستان و بلوچستان نیز خبر داد:برای پاسخگویی به نیازهای پزشکی زائران حسینی کادر پزشکی مجربی متشکل از پزشکان و پرستاران در حال خدمت رسانی رایگان به زائران اربعین در منطقه مرزی میرجاوه هستند.

در سال گذشته تعداد 50 هزار زائر پاکستانی از طریق خاک ایران برای شرکت در مراسم اربعین حضور پیدا کردند و امسال نیز پیش بینی میشود 70 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز ایران به عراق بروند.

مهدی هنر دوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد از فعالیت هرچه بیشتر و سریعتر نمایندگی های ایران در پاکستان برای تسریع روند صدور ویزای ایران برای زائران پاکستانی اربعین خبر داد.

ارسال نظر

 
1