خبر فوری

 
واکنش وزارت امور خارجه و مقامات سیاسی پاکستان به حادثه قتل خانواده مسلمان پاکستانی نژاد در کانادا
کد خبر :172277552

12:13 1400/03/19


برچسب ها : اسلام هراسی, پاکستان و کانادا, تورنتو, شیرین مزاری, عمران خان, قتل, نخست وزیر پاکستان, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر حقوق بشر,

وزارت امور خارجه پاکستان در اعلامیه ای که در این خصوص صادر کرد، با عنوان کردن این حادثه به عنوان یک اقدام وحشیانه و محکوم کردن آن، با خانواده داغدار و قربانی ابراز همبستگی کرده و تسلیت گفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روز دوشنبه راننده یک خودروی سنگین با زیر گرفتن یک خانواده مسلمان پاکستانی نژاد در استان انتاریو کانادا، چهار تن از افراد خانواده را به قتل رساند. مقامات پلیس اظهار داشتند که مرد جوانی چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان را احتمالا به دلیل نفرت (از مسلمانان) با زیر گرفتن توسط خودروی سنگین، آنها را به قتل رسانده است.

در این حادثه سلمان افضال 46 ساله، طلعت افضال 74 ساله، مدیحه سلمان 44 ساله و یمنی افضال 15 ساله ، چهار نفر از یک خانواده مسلمان جان باخته اند.

 

رئیس پلیس منطقه در بیانی اظهار داشت: ما بر این باور هستیم که این اقدامی عمدی بوده وقربانیان این حادثه هولناک به دلیل مسلمان بودن مورد حمله قرار گرفته اند. متهم خانواده پنج نفره مسلمان را که درحال حرکت در پیاده رو بودن را زیر گرفت اما کودک 9 ساله این خانواده باوجود آنکه به شدت زخمی شده است، زنده مانده و در بیمارستان درحال مبارزه برای زندگی است.

 

وزارت امور خارجه پاکستان در اعلامیه ای که در این خصوص صادر کرد، با عنوان کردن این حادثه به عنوان یک اقدام وحشیانه و محکوم کردن آن، با خانواده داغدار و قربانی ابراز همبستگی کرده و تسلیت گفت. سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار داشت: کمیسیون عالی پاکستان در اتاوا و سرکنسولگری در تورنتو به منظور اطمینان از دستگیری و محاکمه عاملان این اقدام وحشیانه با مقامات مربوطه کانادا در ارتباط هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان قتل خانواده مسلمان پاکستانی نژاد در کانادا را تجلی روند فزاینده منظم اسلام هراسی عنوان کرد و گفت: نخست وزیر کانادا گفته بود که اسلام هراسی در جامعه ما جایگاهی ندارد. چنین اقداماتی، ضرورت همکاری و فعالیت جدی جامعه جهانی به منظور تلاش در جهت هماهنگی بین مذاهب و همزیستی را می طلبد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در تویتی ضمن ابراز تاسف عمیق خود از قتل خانواده مسلمان پاکستانی نژاد در کانادا، ابراز داشت که این اقدام تروریستی مذموم، نشان دهنده اسلام هراسی روبه رشد در کشورهای غربی است. جامعه جهانی باید برای مقابله با اسلام هراسی، اقدامات جدی انجام دهند.

خانم شیرین مزاری وزیر حقوق بشر فدرال پاکستان نیز در بیانیه ای گفت: تروریست کانادایی در انتاریو با زیر گرفتن خانواده مسلمان توسط خودروی سنگین، آنها را به قتل رساند که مذموم است. قابل تاسف است که چه قدر عدم تحمل و نفرت از دیگری در جهان درحال گسترش است. پسر کوچک زنده مانده و در بیمارستان است.

ارسال نظر

 
1