خبر فوری

 
 
واکنش هند درپی تهدیدات گروه تروریستی القاعده: ما از کسی ترسی نداریم
کد خبر :1706639528

14:20 1398/04/22


برچسب ها : پاکستان, تروریست, تروریسم, داعش, گروه القاعده, هند, کشمیر,

رویش کمار سخنگوی وزارت امور خارجه هند در پاسخ به سوالات خبرنگاران درخصوص تهدیدات گروه تروریستی القاعده، گفت: " فکر نمی‌کنم که چنین تهدیدات را باید تا این حد جدی بگیریم، چنین تهدیداتی را گوش می‌دهیم، این برای نخستین بار انجام نشده است، قبل از این نیز ما را تهدید می‌کردند. "


هند: به گزارش راز نیوز، رویش کمار سخنگوی وزارت امور خارجه هند در پاسخ به سوالات خبرنگاران درخصوص تهدیدات گروه تروریستی القاعده، گفت: " فکر نمی‌کنم که چنین تهدیدات را باید تا این حد جدی بگیریم، چنین تهدیداتی را گوش می‌دهیم، این برای نخستین بار انجام نشده است، قبل از این نیز ما را تهدید می‌کردند. "
قابل ذکر است ایمن الظواهری رهبر گروه تروریستی القاعده در پیام ویدیویی دو روز قبل خطاب به پیروان این گروه تروریستی گفته بود:" جنگجویان حاضر در کشمیر (هند) باید توجه و تمرکز خود را بر روی مسئله افزایش و تداوم حملات علیه نیروهای ارتش هند متمرکز سازند تا از این طریق اقتصاد هند ضربه بخورد و همچنین خسارت هایی نیز به نیروهای نظامی و تاسیسات و تجهیزات هند وارد شود."
نیو دهلی در پاسخ به این تهدید اظهار داشت: ارتش هند توانایی دفاع از سرزمین و استقلال خود را دارد و درهمه حال آماده است. این امر را که ارتش ما توانایی بالایی دارد و مجهز به دستاوردهای بروز نظامی است بر کسی پوشیده نیست، بنابراین ما از چنین تهدیداتی نمی هراسیم. ارتش آمادگی کامل برای دفاع از جان، مال، امنیت ملی و حفظ استقلال را دارد.

به گفته منابع خبری، در کشور هند براساس اکثریت آراء، ایمن الظواهری تحت حمایت و پشتیبانی کشور پاکستان قرار دارد. از طرفی نیز سخنگوی وزارت خارجه هند از پاسخ دادن به این سوال که آیا الظواهری در پاکستان حضور دارد، دریغ ورزید.
ایمن الظواهری که شامل فهرست تروریسم جهانی سازمان ملل نیز است، در ویدیویی با عنوان "کشمیر را فراموش نکنیم" گفته است: جنگ کشمیر، مبارزه ای جداگانه نیست، بلکه این بخشی از جهاد مسلمانان علیه قدرت های بزرگ است." وی با نصیحت علمای خود خاطر نشان کرد، "به مسلمانان بگویید که حمایت از جهاد در کشمیر، فلیپین، خاورمیانه، عراق، سوریه، سومالی، ترکستان و شبه جزیره عربستان وظیفه شخصی هر فرد مسلمان است و این عمل تا زمانیکه اشغالگران کافر را از سرزمین های مسلمانان بیرون نرانده ایم، ادامه می‌دهیم." وی همچنین در پیام خود از هدف قرار دادن مساجد، بازارها و تجمعات مردمی در کشمیر منع کرده است.

 



یکی از افسران ارتش هند به شرط عدم افشای نام خود در مصاحبه خبری بیان داشت: "عملیات های ضد تروریستی اخیر در کشمیر به طور چشمگیری از عملیات های گروه های تروریستی کاسته و تلفات آنها را افزایش داده است، که این موجب نگرانی و صدور پیام از سوی الظواهری شده است. پیام های ضد هند الظواهری رهبر القاعده تاثیری بر جوانان کشمیر نگذاشته است، برای اثبات این امر می توان به حضور 5500 جوان کشمیری در اردوگاه ارتش هند برای ثبت نام در هفته گذشته اشاره کرد."

اجی از تحلیل گران امور نظامی در بیانات خود در رابطه با این پیام ویدیویی گفت: "پیام ویدیویی الظواهری امری طبیعی است. هرچند که هیچگونه خطر احتمالی از سوی تروریست ها را نمی‌توان نادید گرفت اما باتوجه به وضعیت سیاسی فعلی کشمیر، این پیام ویدیویی تلاشی برای بدنام کردن ملت کشمیر است. این بیانیه چنین تصوری که ملت کشمیر حامی و همدرد جنبش جهادی هستند، را می‌سازد. زمانی افراط گرایی اسلامی در جمون کشمیر و هند موفق خواهد شد که پاکستان از آن حمایت کند. نظارت و بررسی شدید سازمان های اطلاعاتی علیه گروه هایی چون القاعده و داعش از علت های عدم موفقیت این گروه ها برای ورود به هند است."

ارسال نظر

 
1