خبر فوری

 
 
واکنش مقامات سیاسی پاکستان به حمله تروریستی نیوزیلند
کد خبر :1434468556

16:02 1397/12/24


برچسب ها : پاکستان, تروریست, تروریسم, حمله تروریستی, مسجد, نیوزیلند,

مقامات سیاسی پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی درپی حمله تروریستی امروز ( جمعه ) انجام شده در مساجد نیوزیلند و شهادت دست کم 40 تن از مسلمانان را طی پیام هایی جداگانه محکوم کرده و این حمله را توطئه ای برنامه ریزی شده علیه مسلمانان خواندند.


 

 

به گزارش راز نیوز، مقامات سیاسی پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی درپی حمله تروریستی امروز ( جمعه) انجام شده در مساجد نیوزیلند و شهادت دست کم 40 تن از مسلمانان را طی پیام هایی جداگانه محکوم کرده و این حمله را توطئه ای برنامه ریزی شده علیه مسلمانان خواندند.
 
براساس جزئیات به دست آمده ، دو تن از مهاجمان مسلح با در دست داشتن سلاح هایی اتوماتیک با ورود به دو مسجد شهر کرایس چرچ ، نمازگزاران را به رگبار بستند.
 
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان :
وی طی پیامی با ابراز تاسف از حمله تروریستی انجام شده در نیوزیلند، با الفاظ شدیدی آن را محکوم کرده و خاطر نشان کرد که این حمله وحشتناک موجب از دست رفتن جان های بیگناه شده است.
 
 
وزیر ارشد ایالت پنجاب
 
وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان طی پیامی تاسف بار درپی حادثه تروریستی نیوزیلند از جان باختن مسلمانان و افراد بیگناه در این حادثه ابراز تاسف کرده و همچنین با خانواده های جان باختگان نیز ابراز همدردی کرد.
 
 
اسد عمر وزیر خزانه داری
 
وزیر خزانه داری پاکستان با محکومیت این حادثه تروریستی گفت : خداوند را شاکریم که تیم کرکت سالم ماند. تروریست ها موجب به خطر افتادن امنیت جهانی شده اند، تروریسم وابسته به هر دین و مذهبی که باشد، باید با آن مبارزه کرد.
 
وزیر دفاع پرویز ختک
 
وی با ابراز تاسف از حمله تروریستی و محکوم کردن آن، از همکاری جامعه جهانی برخلاف تروریسم گفت و افزود : تروریسم وابسته به هیچ مذهب یا مکانی نیست، پاکستان قربانیان زیادی در این راستا داده است.
 
بلاول بوتو و آصف زرداری رؤسای حزب پیپلزپارتی
 
بلاول بوتو و آصف علی زرداری با محکوم کردن حمله تروریستی در مساجد نیوزی لند، گفتند : متاسفانه مسئله تروریسم از مرزهای خاورمیانه عبور کرده است. خطر تروریسم بیش از پیش امنیت جهانی را تهدید می کند، جامعه جهانی باید اقدامات جدی انجام دهد.
 
طاهر القادری
 
رهبر جنبش مردمی پاکستان طاهر القادری نیز در پیامی با محکوم کردن حادثه تروریستی انجام شده در نیوزیلند گفت : تروریسم نه دین دارد و نه کشوری، تروریسم با بشریت درحال جنگ است. در چنین لحظه غم انگیز، با دولت و مردم نیوزیلند ابراز همدردی می کنیم.
 
 
نخست وزیر پاکستان عمران خان
 
نخست وزیر پاکستان عمران خان عملیات تروریستی امروز در مساجد نیوزی لند را شاخه ای از احساسات ضد مسلمانان ( اسلام هراسی) پس از حمله 11 سپتامبر خواند و افزود : این حمله موضع ما در رابطه با این موضوع که " تروریسم هیچ دینی ندارد " را تایید می کند.
وی درپی این حمله تروریستی از جان باختن انسان های بیگناه ابراز تاسف کرده و با خانواده جان باختگان ابراز همدردی کرد.
 
رئیس جمهور پاکستان
 
دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان نیز در پیامی جداگانه حمله را محکوم و با بازماندگان این حمله تروریستی ابراز همدردی کرد.
 
 
لازم به ذکر است که این حمله تروریستی موجب آغاز بحث جدیدی در فضای مجازی و مطرح شدن سوالاتی از جانب برخی از کاربران شد.
برخی از کاربران فضای مجازی طی اشاره به این موضوع با مطرح کردن سوالاتی در این رابطه گفتند : چرا زمانی که حادثه تروریستی توسط یک سفید پوست رخ می دهد آن را اقدامی مسلحانه قرار می دهند، درحالی که همین حمله اگر توسط مسلمانی انجام شود را حمله ای تروریستی؟
گفتنی است نخست وزیر نیوزیلند نیز این اقدام را عملی تروریستی خوانده است.
برخی از کاربران فضای مجازی در تلاش اند تا این امر را ترویج دهند که حمله افراد به انسان های بی‌گناه حمله ای تروریستی قلمداد شود.
تنها مسلمانان در جهان عاملان تروریستی نیستند، بلکه سفید پوست ها نیز می توانند عاملان تروریستی باشند و مسلمانان نیز هدف حملات تروریستی قرار می گیرند.
 
دیگری نوشت : نباید فرد مسلح را مریض ذهنی خطاب کرد، بلکه این حمله، حمله ای تروریستی بوده و باید از اقدام به کشتار مسلمانان بی گناه جلوگیری شود.

ارسال نظر

 
1