خبر فوری

 
 
واکنش مقامات ارشد پاکستان در رابطه با هلاکت دکتر عادل خان
کد خبر :144131888

15:08 1399/07/20


برچسب ها : ترور, تفرقه افکنی, تفرقه گرایی, دکتر عادل خان, ژنرال قمر جاوید باجوا, شیعه و سنی, عمران خان, فرمانده ارتش پاکستان, نخست وزیر پاکستان, هند, کراچی,

عمران خان نخست وزیر و ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان در بیانیه های جداگانه هلاکت دکتر عادل خان را محکوم و در زمینه دستگیری مهاجمان ابراز اطمینان کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان در بیانیه ای هلاکت مولانا دکتر عادل خان را دسیسه ای از سوی هند جهت تقویت فرقه گرایی در پاکستان عنوان کرد و افزود: علما، مردم را از این دسیسه دور نگاه دارند. وی ضمن محکوم کردن ترور مولانا دکتر عادل خان، ابراز داشت: هند از طریق علما، می خواهد فضای تفرقه افکنی در پاکستان را گسترش دهد. دولت ما از این موضوع آگاه است و مرتب در تلویزیون در این رابطه ابراز نگرانی کرده ام، هند طی سه ماه گذشته اقدامات مختلفی از جمله ترور علمای شیعه و سنی در پاکستان برای درگیری مذهبی انجام داده است. ما طی ماه های اخیر چندین تلاش های مشابه را خنثی نیز کرده ایم، سازمان های امنیتی و نهاد های ما قاتلان عادل خان را دستگیر خواهند کرد. علمای تمامی مکاتب مذهبی باید اطمینان دهند که مردم بخشی از این توطئه شیطانی هند برای ایجاد بی ثباتی در پاکستان نمی شوند.

 

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان نیز در پیامی ضمن محکوم کردن ترور دکتر عادل خان، این ترور را تلاشی از سوی دشمنان پاکستان جهت خراب کردن اوضاع امنیتی عنوان کرد و به ارتش دستور داشتن هرگونه همکاری لازم با دولت مردمی جهت دستگیری  مجرمان را داده است.

ارسال نظر

 
1