خبر فوری

 
 
واکنش تند مقامات جهانی به اقدام آمریکا در زمینه بلندی های جولان
کد خبر :1817361061

18:56 1398/01/06


برچسب ها : آمریکا, اسرائیل, بندی های جولان, ترکیه, جولان, رژیم صهیونیست, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, فرانسه,

پس از به رسمیت شناختن بلندی های جولان به عنوان بخشی از ریاست اسرائیل از سوی ترامپ، این اقدام با واکنش تند مقامات جهانی مواجه شده است.


 

به گزارش راز نیوز، پس از به رسمیت شناختن بلندی های جولان به عنوان بخشی از ریاست اسرائیل از سوی ترامپ، این اقدام با واکنش تند مقامات جهانی مواجه شده است.
سازمان ملل تصریح کرد که اعلام ترامپ در ارتباط با بلندی های جولان، ممکن است صلح و ثبات خاورمیانه را به خطر اندازد. به رسمیت شناختن بلندی های جولان توسط ترامپ هیچ گونه هویت قانونی ندارد.
استیفن دوگریک سخنگوی سازمان ملل به نقل از دبیر کل این سازمان گفت : اعلام ترامپ هیچ گونه تاثیری بر موضع بلندی های جولان نخواهد گذاشت. سیاست های مرتبط با بلندی های جولان به قطعنامه های شورای امنیت وابسته است و سازمان ملل به تلاش های خود برای حل مناقشات جولان ادامه خواهد داد . سیاست های یو ان در این زمینه هیچ گونه تغییری نکرده اند.

عربستان سعودی

عربستان سعودی نیز با رد کردن بیانیه ترامپ درخصوص بلندی های جولان، اقدام آمریکا در این زمینه را محکوم کرده است. سعودی با تاکید بر موضع خود در ارتباط با جولان، ابراز داشت که بلندی های جولان طبق قرار دادهای بین المللی متعلق به کشور سوریه و سرزمین عرب است و با اشغالگری نمی توان صاحب آن شد. اعلامیه اخیر نمی تواند حقایق را تغییر دهد. همچون گذشته، در آینده نیز این منطقه جزئی از سرزمین عرب خواهد بود. ترامپ با بازپس‌گیری اعلامیه خود، منطقه را از احتمال ناامنی نجات دهد.
عربستان سعودی در ادامه با تاکید بر موضع خود و عدم حمایت از بیانیه ترامپ از اثرات منفی امنیتی این بیانیه در خاورمیانه خبر داد و از جامعه جهانی خواستار گذاشتن احترام به قوانین بین المللی و عمل به قراردادهای سازمان ملل شد.


کشورهای عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل

کشورهای عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین نیز با تاکید بر مواضع فلسطین، سوریه، ترکیه و عربستان سعودی در رابطه با بلندی های جولان، منطقه را منطقه اشغالی قرار دادند. ترکیه و سوریه نیز اعلام ترامپ را متضاد با قوانین بین المللی خوانده اند.

ارسال نظر

 
1