خبر فوری

 
 
واکنش افسران ارشد پلیس ایالت سند نسبت به فشار های ارتش پاکستان
کد خبر :2036448471

16:25 1399/08/01


برچسب ها : ارتش پاکستان, پلیس سند, حزب مسلم لیگ نون, هیئت حاکمه پاکستان, کراچی,

پس از فشار های ارتش پاکستان بر بازرس کل ایالت سند جهت امضای شکایتنامه علیه رهبر حزب مسلم لیگ (ن) و دستگیری او در کراچی، تمامی افسران ارشد پلیس ایالت سند طی واکنشی، درخواست مرخصی دادند.


سند: به گزارش راز نیوز| پس از سر دادن شعار های سیاسی و علیه ارتش پاکستان در مزار رهبر کبیر پاکستان محمد علی جناح در کراچی توسط صفدر کاپیتان بازنشسته و داماد نواز شریف نخست وزیر اسبق پاکستان، ارتش ضمن فشار آوردن به مشتاق مهر بازرس کل نیروی پلیس ایالت سند، از وی خواست تا شکایت تدوین شده جهت دستگیری کاپیتان صفدر را امضاء کند و این فشار به مدت چهار ساعت به طول انجامید، پس از امضای شکایتنامه توسط بازرس کل، نیروی پلیس مجبور به دستگیری کاپیتان صفدر از محل اقامتش در هتلی در کراچی شد. پس از این فشار ها، تمامی افسران ارشد نیروی پلیس ایالت سند طی اقدامی درخواست مرخصی به منظور عدم رضایت از فشار های وارده و عدم آزادی نیروی پلیس در فعالیت هایش را دادند.

ناگفته نماند براساس مواد قانون اساسی پاکستان، هیچ حزب یا گروهی اجازه برگزاری اجتماعات سیاسی در داخل یا محوطه بیرونی مزار قائد اعظم در کراچی را ندارد و این اقدام جرم محسوب می شود.

تشکیل کمیته 5 نفره برای بررسی این موضوع

گفتنی است دولت ایالت سند برای بررسی موضوع دستگیری کاپیتان صفدر و بازرس کل ایالت سند، کمیته 5 نفره ای تشکیل داده است که این تیم پس از تکمیل تحقیقات، گزارش نهایی را به مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند و مجلس ایالت سند ارائه خواهد کرد. وزیر ارشد ایالت سند طی سخنرانی در مجلس ایالت، اظهار داشت که فشار بر سیستم پلیس آشکار شد و ما نیز افراد پشت این قضیه را رسوا خواهیم کرد.

پس از آن، بلاول بوتو رهبر حزب مردمی پاکستان PPP طی تماس تلفنی با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان گفتگو کرده و خواستار رسیدگی به این مسئله شد، تمامی افسران ارشد نیروی پلیس پس از این تماس و تشکیل کمیته 5 نفره، درخواست های مرخصی خود را تا زمان نتیجه نهایی، به تاخیر انداختند.

هیئت حاکمه

پاکستان از جمله کشور هایی است که توسط هیئت حاکمه ای که پشت پرده است اداره می شود و در موارد متعددی بسیاری از سیاستمداران و تحلیلگران پاکستانی به این موضوع که این کشور توسط ارتش اداره می شود و دولت های مردمی تنها عروسک خیمه شب بازی بیش نیستند، اعتراف کرده اند؛ این درحالی است که ارتش همواره چنین بیانیه هایی را رد کرده و اظهار داشته است که ارتش تنها در حیطه ی امور نظامی و امنیتی کشور فعالیت دارد.

خانم هیلاری کلینتون در مصاحبه ای طی گفتگو در مورد "سیاست عمیق/ دولت عمیق" با عنوان کردن پاکستان به عنوان مثال آن، گفت: این کشور توسط ارتش و سرویس های اطلاعاتی اداره می شود، و کسانی که سر راهش قرار گیرند را از سمت های (دولتی) برکنار، ترور یا اعدام می کنند. درست است که نمایندگان مجلس توسط آراء مردمی انتخاب می شوند، اما در حقیقت قدرت دست کسی دیگر است.

ارسال نظر

 
1