خبر فوری

 
 
واشنگتن پست:آمریکا باید در خصوص جمال خاشقجی،از عربستان جواب بخواهد
کد خبر :1263646935

16:00 1397/07/16


برچسب ها : آمریکا, ترکیه, جمال خاشقجی, عربستان سعودی, واشنگتن پست,

آمریکا باید به منظور بررسی تمامی حقایق در خصوص پرونده گمشدگی و یا قتل احتمالی وی،تمامی تلاش های لازم را انجام دهد.


 

واشنگتن:به گزارش راز نیوز، خبرگزاری واشنگتن پست با انتشار مضمونی در پایگاه خبری  خود با پاسخ خواستن در خصوص گمشدگی روزنامه نگار این خبرگزاری نوشته است:آمریکا باید به منظور بررسی تمامی حقایق در خصوص پرونده گمشدگی و یا قتل احتمالی  وی،تمامی تلاش های لازم را انجام دهد.

این خبرگزاری در ادامه آورده است:دونالد ترامپ،ولیعهد عربستان را به عنوان بهترین متحد خود توصیف نموده است،اکنون باید عربستان سعودی درباره وضعیت جمال خاشقجی،تمامی اطلاعات موجود را در اختیار ما قرار دهد.

واشنگتن پست در ادامه مطالبات خود گفت:چنانچه ولیعهد عربستان،همکاری های لازم را در این زمینه انجام ندهد،کنگره آمریکا باید در گام اول تمامی همکاری های نظامی آمریکا با عربستان را معلق نماید.

این خبرگزاری از دولت ترکیه نیز خواستار انتشار تمامی جزئیات و اطلاعات مرتبط با پرونده جمال خاشقجی شده است و از آنکارا درخواست کرده است در تحقیق و بررسی پرونده از هیچ تلاشی دریغ ننماید.

همچنین این خبرگزاری از دولت عربستان خواسته است تا در خصوص 15 مقام عربستانی که در روز ربوده شدن جمال به استانبول سفر داشتند نیز شفاف سازی نماید.

واشنگتن پست با امیدواری نسبت به زنده بودن جمال خاشقجی نوشته است:ما امیدواریم که جمال خاشقجی زنده باشد و هیچ آسیبی به وی نرسیده باشد،اما چنانچه وی به قتل رسیده باشد باید تمامی افراد مرتبط با پرونده قتل وی مورد محاکمه قرار گیرند.

جمال خاشقجی تبعه سعودی و روزنامه نگار خبرگزاری واشنگتن پست بود که هفته گذشته پس از ورود به داخل ساختمان کنسولگری عربستان در ترکیه بازنگشته است و شایعاتی مبنی بر قتل وی در داخل ساختمان کنسولگری به گوش میرسد.

ارسال نظر

 
1