خبر فوری

 
 
واشنگتن: پاکستان میتواند نقش مهمی در برپایی صلح در افغانستان ایفا نماید
کد خبر :1889814989

11:38 1398/04/22


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, چین, دولت افغانستان, روسیه, طالبان افغانستان, مذاکرات افغانستان,

کشورهای چین، روسیه و آمریکا طی بیانیه مشترکی اعلام نمودند که افغانستان میتواند نقش با اهمیتی در برپایی امنیت در افغانستان ایفا نماید.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز کشورهای چین، روسیه و آمریکا طی بیانیه مشترکی اعلام نمودند که افغانستان میتواند نقش با اهمیتی در برپایی امنیت در افغانستان ایفا نماید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه مشترکی با تاکید بر آغاز هرچه سریع مذاکرات میان دولت و ملت افغانستان اذعان داشت: در روند مذاکرات صلح افغانستان باید طرف های افغان نیز حضور داشته باشند.

در این بیانیه با اشاره به نقش اساسی پاکستان در برپایی صلح در افغانستان آمده است: هیچگونه تردیدی در این موضوع نیست که پاکستان میتواند نقش بسیار اساسی و قابل اهمیتی در برپایی صلح در افغانستان ایفا نماید.

در ادامه این بیانیه آمده است که به زودی زیرساخت اساسی توافقنامه صلح افغانستان تهیه خواهد شد که مورد استقبال ملت افغانستان نیز واقع خواهد شد.

در نشست مشترک کشورهای چین، روسیه و آمریکا بر این نکته تاکید گردیده است اقدامات بیشتری را برای برقراری آتش بس در افغانستان انجام خواهیم داد و در این خصوص چندین مرحله مذاکرات صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

 
1