خبر فوری

 
 
هیچ تغییری در مدارس دینی قابل قبول نیست/عبدالغفور حیدری
کد خبر :1027716643

12:48 1397/07/13


برچسب ها : جمعیت علماء پاکستان, عبدالغفور, عمران خان, مدارس دینی,

اسلام آباد: معاون جمعیت علماء اسلام عبدالغفور حیدری گفت هیچ تغییری در مدارس دینی را قبول نمیکنیم.


 

به گزارش راز نیوز معاون جمعیت علماء اسلام عبدالغفور حیدری گفت هیچ تغییری در مدارس دینی را قبول نمی کنیم. عبدالغفور گفت مدارس دینی اساس کشور اند، در گذشته نیز بخاطر فشار های خارجی خواستند نقش مدارس را مشکوک و بد جلوه بدهند اما ما در آن زمان هم با فشار های خارجی مبارزه کردیم. و حال نیز هیچ قانون را قبول نمی کنیم که در آن مدارس دینی قابل اعتماد نباشند.

وی افزود دولت تلاش خود را برای تغییر قانون توهین مذهب را متوقف کند، ما هیچکاه چنین قانونی را نمی پزیریم. قانون توهین مذهب به اتفاق آرا به تصویب رسیده است؛ دولت با تغییر آن به چه هدفی میخواهد برسد.

به یاد داشته باشیم که هفته گذشته هیئت 5 تن از رؤسای مدارس عالی پاکستان با عمران خان ملاقات کردند که طی آن دستوالعمل دولت برای اصلاحات قانون مدارس دینی مورد بحث وبرسی قرار گرفت. عمران خان به هیئت رؤسای مدارس گفت دولت آموزش سیستم آموزشی مدارس دینی شامل اولویت های دولت است. وی افزود دولت میخواهد به سیستم آموزشی طبقاتی پایان دهد و علاوه بر مدارس دینی، تمامی مدارس یک برنامه درسی خواهند داشت. عمران خان افزود نظام آموزشی مختلف باعث متفرق و تقسیم کردن مردم میشود که ما میخواهیم باه این امر پایان دهیم.

ارسال نظر

 
1