خبر فوری

 
 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئت طالبان افغانستان برای موفقیت در مذاکرات صلح افغانستان و برای به سرانجام رساندن توافق طالبان با آمریکا دیروز طی سفری 3 روزه وارد پاکستان شد.

دو روز قبل نیز عمر داوود زئی نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان به همراه هیئتی به پاکستان سفر کرد و با محمد صادق همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار دو طرف درباره مذاکرات صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین هیئت نمایندگان دولت افغانستان به ریاست عمر داوود زئی با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کردند. طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله مذاکرات صلح افغانستان و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی این دیدار گفت: افزایش خشونت ها در افغانستان نگران کننده بوده و لازم است همه گروه ها با کاهش تنش ها نقش خود را برای پیشرفت مذاکرات صلح افغانستان ایفا کنند. امنیت در افغانستان برای امنیت و ثبات در منطقه یک امر ضروری است.

در این دیدار سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه و محمد صادق نماینده نخست وزیر پاکستان در افغانستان نیز حضور داشتند.

این هیئت قرار است با اسد قیصر رئیس مجلس شورای ملی پاکستان نیز دیدار کند.

اولین اجلاس در مورد مذاکرات صلح افغانستان عصر روز چهارشنبه برگزار شد و در این اجلاس در مورد همکاری پاکستان در روند مذاکرات گفتگو شد. هیئت افغانستانی با اشاره به اهمیت نقش پاکستان در روند مذاکرات صلح افغانستان از مقامات این کشور درخواست کرد که برای موفقیت در این امر با افغانستان همکاری کنند.

لازم به ذکر است که در سفر عمران خان به افغانستان قرار شد برای همکاری در زمینه امنیت و مذاکرات صلح افغانستان دو کارگروه تشکیل شود.

سفر نمایندگان دولت افغانستان به پاکستان همزمان با آغاز مجدد مذاکرات در دوحه با طالبان پس از یک ماه تعلل صورت گرفت و هدف آن ها به سرانجام رساندن مذاکرات صلح افغانستان است.

ارسال نظر

 
1