خبر فوری

 
 
هیئت بلندپایه طالبان به رهبری ملابرادر، امروز وارد اسلام آباد خواهد شد
کد خبر :895857972

10:06 1398/07/10


برچسب ها : دولت پاکستان, روند صلح افغانستان, زلمی خلیل زاد, طالبان افغانستان, مذاکرات افغانستان, ملا برادر,

هیئت بلندپایه طالبان افغانستان، به رهبری ملا عبدالغنی برادر با دعوت رسمی پاکستان، امروز وارد اسلام آباد خواهد شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز هیئت بلندپایه طالبان افغانستان، به رهبری ملا عبدالغنی برادر با دعوت رسمی پاکستان، امروز وارد اسلام آباد خواهد شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان در دوحه با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود با اعلام این خبر افزود: هیئتی از فرماندهان بلندپایه طالبان افغانستان امروز با دعوت رسمی دولت پاکستان به اسلام آباد رفته و  با مقامات بلندپایه پاکستان دیدار خواهند کرد.

سفر هیئت طالبان افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز روز گذشته در صدر هیئت پنج‌نفره سیاسی از چین وارد پاکستان شده است و قرار است هیئت طالبان با زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز دیدار و گفتگو کنند، این نخستین دیدار میان دو طالبان و آمریکا، پس از لغو مذاکرات دوحه میان دو طرف خواهد بود.

طبق اعلام منابع آگاه، زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، با مقامات بلندپایه کشوری و لشکری پاکستان نیز دیدار و در خصوص مذاکرات به بن بست رسیده با طالبان به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است پس از لغو یک‌جانبه مذاکرات با طالبان از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، هیئت طالبان افغانستان به کشورهای روسیه و چین روی آورده و با سفر به این کشورها با مقامات آن دیدار و در خصوص مذاکرات با آمریکا به رایزنی پرداختند.

پس از آن ملامشیر یکی از فرماندهان طالبان افغانستان در گفتگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی روسیه اظهار داشت: ما بر آمریکا جنگ را مسلط نکرده‌ایم بلکه این آمریکا بوده که جنگ را بر افغانستان مسلط کرده است، آنان هزاران تن از مردمان ما را به قتل می‌رسانند پس ما نیز حق کشتن یکی دو تن از آنها را داریم، آمریکا اگر خواهان مذاکرات نیست ما تا صدسال آماده مقابله با آمریکا هستیم.

ناگفته نماند در جریان نخست وزیر پاکستان به آمریکا، زلمی خلیل زاد نیز با وی دیدار و گفتگو کرد، در جریان این دیدار روند مذاکرات صلح افغانستان و نقش آمریکا و پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در جریان این دیدار با ابراز تأسف در خصوص لغو مذاکرات میان طالبان و آمریکا اظهار داشت: توقف روند مذاکرات صلح افغانستان برای همه ما تأسف آور است، من تمام تلاش خود را برای آغاز مجدد روند مذاکرات صلح افغانستان را خواهم نمود.

ارسال نظر

 
1