خبر فوری

 
 
هند: سازمان آی اس آی پاکستان برای تامین مالی تروریسم در کشمیر از تجار نپالی استفاده می کند
کد خبر :2088845324

16:58 1399/12/24


برچسب ها : آی اس آی, پاکستان, تامین مالی تروریسم, تروریست, تروریسم, سازمان امنیتی, هند,

یکی از رسانه های هند در گزارش اخیر خود طی افشاگری مدعی شد که سازمان امنیتی پاکستان ISI باتوجه به تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک دو کشور پاکستان و هند، ارسال نقدینگی های خود برای گروه های تروریستی در کشمیر را از کانال تجار بزرگ نپال انجام می دهد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| یکی از رسانه های هند در گزارش اخیر خود طی افشاگری مدعی شد که سازمان امنیتی پاکستان ISI باتوجه به تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک دو کشور پاکستان و هند و مشکلات ایجاد شده از این طریق جهت تامین مالی تروریسم در جامو و کشمیر، کمک های مالی خود را از طریق تجار نپالی انجام می دهد.

براساس گزارش، عناصر این سازمان امنیتی در نپال با استفاده از رابط های هندی خود در مرزهای مشترک نپال-اترا پرادیش و نپال-بهار، برای تامین مالی تروریسم، به کشمیر نقدینگی ارسال می کنند که از این پول ها به عنوان حقوق ماهانه عناصر تروریستی استفاده می شود. کار این شبکه بدین ترتیب است که تجار نپال این پول ها را از نماینده های آی اس آی تحویل گرفته و از طریق روابط خود به تجار کوچک در مناطق بهار و اترا پرادیش هند ارسال می کنند، سپس برخی از افراد جوان در عوض کمیسیون این پول ها را به کشمیر منتقل می کنند. این امر باعث می شود تا پول بدون هیچ مدرک الکترونیکی برای ردیابی آژانس های تحقیقاتی به مقصد برسد. گفته می شود که به احتمال زیاد تجار بزرگ نپال از استفاده این پول ها برای اهداف تروریستی در کشمیر مطلع نیستند و نماینده های سازمان آی اس آی با این عنوان که مبالغ را برای خانواده های خود و بی بضاعت در کشمیر ارسال می کنند، تحویل می دهند.

نیروی پلیس بهار مورخ 15 فوریه – 27 بهمن براساس اطلاعات ارائه شده توسط نیروی پلیس جامو و کشمیر، یک جوان 25 ساله را از محدوده کلانتری مرکزی شهرستان سرن واقع در بهار به اتهام تحویل مقداری نقدینگی و 7 عدد سلاح کمری به یک فرد در کشمیر، دستگیر کرد. همچنین فرد تامین کننده تروریسم در کشمیر نیز به دلیل فراهم کردن اسلحه به هدایت الله ملک از عناصر تروریستی برجسته در کشمیر، شناسایی شده و مورخ 6 فوریه-18 بهمن از منطقه کنجوانی کشمیر دستگیر شد.

به گفته افسرهای تحقیقاتی این پرونده، جوانان ساکن مناطق بهار و اتراپرادیش هم مرز با نپال، دانسته یا ندانسته برای این شبکه تامین مالی تروریسم و نقل و انتقال کار می کنند. به گفته یک مقام رسمی، این جوانان پول را از طریق آشنایان محلی خود که عمدتا تجار کوچک هستند و در نپال نیز آشنایانی دارند، دریافت می کنند، درحالیکه آشنایان این افراد تجار بزرگ ساکن کاتماندو هستند. جوانان درعوض دریافت کمیسیون کم، این پول ها را که براساس برآورد ها به طور میانگین در هربار انتقال 3 میلیون روپیه است را به کشمیر منتقل و به دست افراد رابط گروه های تروریستی می رسانند. بیشتر این جوانان که در شبکه انتقال پول فعالیت می کنند، حتی نمی دانند که از طریق این پول ها، عملیات های تروریستی در کشمیر انجام می شود.

براساس گزارش، منابع هند سعی دارند تا این مسئله را با سازمان های امنیتی نپال مطرح کنند تابتوانند عناصر سازمان امنیتی پاکستان ISI را دستگیر کنند.  

ارسال نظر

 
1