خبر فوری

 
 
همکاری با آمریکا لازمه بهودی روابط ما بین پاکستان و آمریکا
کد خبر :194399300

15:43 1397/06/12


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, سیاست, طالبان,

واشنگتن : آمریکا، نمی تواند قبل از پایان جنگ آمریکا در افغانستان، از پرداخت بودجه دفاعی به پاکستان امتناع ورزد


واشنگتن : پس از بروز تنش در روابط آمریکا و دولت جدید پاکستان، طبق گفته ی واشنگتن ، اگر پاکستان خواهان ادامه روابط دوجانبه است باید به سیاست های آمریکا در افغانستان، عمل کند.

به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری دان، سیاست های خارجی آمریکا در افغانستان، متقاعد کردن طالبان، با فشار نظامی و سفارت برای انجام مذاکرات با دولت افغانستان در کابل است.
در پی اطلاعات به دست آمده، واشنگتن مطمئن است که پس از مذاکرات و همکاری طالبان با دولت افغانستان، ارتش آمریکا می تواند با افتخار به افغانستان بازگردد.

مایک پومپیو طی گفت و گوی تلفنی خود با نخست وزیر پاکستان در هفته گذشته، تقریبا به طور واضح پیام خود را به عمران خان منتقل کرده بود که پاکستان باید بر علیه تمامی گروه های تروریستی موجود در کشورش اقدام جدی انجام دهد.
در پی انتشار این خبر ابتدا مقامات پاکستان آن را تکذیب کردند اما چندی بعد مقامات پاکستان، خبر منتشر شده مبنی بر خواسته وزیر امور خارجه آمریکا برای انجام عملیات عليه تروریسم در پاکستان را تایید کردند.
علاوه بر آن، آمریکا پیغام دوم خود را در بین سخنان وزیر دفاع آمریکا جیمز میتس در آغاز هفته جاری، بیان کرد که وی طی مصاحبه مطبوعاتی گفته است، مایک پومپیو به همراه فرمانده کل ارتش ایالات متحده آمریکا عازم سفر به پاکستان هستند که در این سفر بر اقدام جدی ارتش پاکستان عليه تروریسم تاکید خواهد شد.

علاوه بر آن 2 روز قبل نیز پنتاگون طی اطلاعیه ای اعلام کرده بود که به دلیل عدم اتخاذ اقدامی مناسب ارتش پاکستان عليه تروریسم با عدم پرداخت 300 میلیون دلار به پاکستان موافق است.

راندال جی شیرپور، معاون وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا برای امور امنیتی آسیا و اقیانوس آرام، با اشاره به موضع مورد بحث واضح کرد که : آمریکا، نمی تواند قبل از پایان جنگ آمریکا در افغانستان، از پرداخت بودجه دفاعی به پاکستان امتناع ورزد اما براین اساس می تواند تحریم های بیشتری علیه پاکستان اعمال کند زیرا از افزایش روابط اقتصادی چین و پاکستان هراس دارد.
وی افزود، با کاهش بودجه دفاعی پاکستان و افزایش فشار بر روابط طالبان با پاکستان می توانیم به هدف خود یعنی مذاکره طالبان با دولت افغانستان دستیابیم.
وی درباره پایان دادن به جنگ آمریکا در افغانستان گفت : جنگ آمریکا در افغانستان 17 سال به طول انجامیده است که این مدت زیادی است برای ادامه جنگ، اما حال زمان آن فرا رسیده است تا این جنگ را به پایان رسانیم و این امر ضروری است.

شریور در ادامه سخنان خود در رابطه با پاکستان افزود : طی سخنان بیان شده، قبل از انتخابات و بعد از آن، سیاست خوبی به کار رفته است که به پاکستان برای بهبودی روابط آن با هند فرصت داده شده است. طی این سیاست پاکستان مقتدر تر خواهد شد و اقتدار این کشور برای ما مهم است، اما عدم اقتدار یا ناکامی پاکستان برای ما مهم نیست و فایده ای هم برای ما ندارد.

دولت آمریکا طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که، با درخواست IMF پاکستان مبنی بر دریافت 12 بیلیون دلار را تا زمانیکه پاکستان حمایت خود از برخی گروه های طالبان را قطع نکند موافقت نخواهد کرد.
طی این بیانیه گفته شده است که، پاکستان باید بر طالبان فشار خود را افزایش دهد تا طالبان مجبور به مذاکرات با دولت افغانستان شود.

راندال جی شیرپور، معاون وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در پایان سخنان خود افزود ، این سیاست ها برای افزایش فشار پاکستان بر طالبان به کار گرفته شده است تا طالبان به مذاکرات با افغانستان راضی شود .

ارسال نظر

 
1