خبر فوری

 
 
همایش وحدت اسلامی با شرکت علمای برجسته شیعه و سنی در کاخ ریاست جمهوری پاکستان
کد خبر :1416411383

20:18 1399/07/01


برچسب ها : اتحاد بین المسلمین, رئیس جمهور پاکستان, شیعه, شیعه و سنی, کاخ ریاست جمهوری, کنفرانس,

روز گذشته کنفرانسی بر محور "وحدت امت" با شرکت بیش از 200 تن از علمای برجسته شیعه و اهل سنت به ریاست دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روز گذشته کنفرانسی بر محور "وحدت امت" با شرکت بیش از 200 تن از علمای برجسته شیعه و اهل سنت به ریاست دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد که پس از آن اعلامیه 10 نکته ای مشترک منتشر شد که براساس متن این اعلامیه،  تروریسم به نام دین، افراط گرایی، خشونت های تفرقه گرایانه، قتل و غارت خلاف اسلام است و تمامی ادیان و مذاهب از این موضوع برائت کامل را اعلام می کنند. دولت باید بدون جانب گرایی برنامه اقدام ملی را به صورت کامل اجرایی کند، پیام پاکستان سندی توافقی است که برای تبدیل آن به قانون باید هرچه سریعتر اقدام مشورت آغاز شود.

براساس اعلامیه مشترک، هیچ شخص، سخنران، واعظ یا ذاکری حق توهین، تکفیر و تحقیر نسبت به انبیاء الهی، اهلبیت (علیهم السلام)، اصحاب پیامبر (ص)، خلفای راشدین (چهار خلیفه)، همسران پیامبر و اصحاب، ائمه اطهار و امام مهدی (علیهم السلام) را ندارد و درصورت مشاهده چنین عملی تمامی مذاهب اسلام از آن شخص اعلام برائت می کنند و علیه چنین شخصی مطابق با قانون برخورد می شود. هیچ کس نباید یکی از مذاهب اسلامی را کافر اعلام کند و هیچ مسلمان یا غیر مسلمانی را نباید خارج از محدوده عدالت و قانون واجب القتل خواند، تمامی مردم وابسته به ادیان و مذاهب مختلف براساس قانون اساسی پاکستان به زندگی شخصی خود ادامه دهند. انتشار و توزیع کتاب های توهین آمیز و دل آزار، جزوه ها، مقالات و وب سایت های مبتنی بر محتوای تحریک کننده و نفرت انگیز باید تحریم شوند. از شعار های دلخراش، نفرت انگیز و تحریک آمیز کاملا اجتناب شود و امامان، فقیهان و مجتهدان باید مورد احترام قرار گیرند و نباید به آنها توهین شود.

براساس اعلامیه، با تشکیل نشست مشترک در حضور مردم، ابراز همبستگی خواهیم کرد. به همراه مسلمانان، افراد غیر مسلمان و وابسته به دیگر ادیان نیز در پاکستان زندگی می کنند که مطابق با شریعت اسلامی، مسلمانان و دولت پاکستان موظف به حفاظت از جان و مال، عبادتگاه ها و مقدسات آنها هستند. بنابراین دولت پاکستان با توهین کنندگان به جان و مال، مقدسات و عبادتگاه های غیر مسلمانان نیز باید به شدت برخورد کند. فتوا در نظام اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که تنها فتوای صادر شده مطابق با قرآن و سنت معتبر خواهد بود. علیه فتوا هایی که خلاف آموزه های قرآن و سنت صادر شوند، برخورد می شود. باید نسبت به کسانی که به شخصیت های مقدس در ایام محرم و قبل از آن توهین کردند، اقدامات فوری قضایی صورت گیرد . مرتکبان باید در اسرع وقت مجازات شوند.

ارسال نظر

 
1