خبر فوری

 
 
همایش دفاع از حرمین شرفین : دشمن عربستان سعودی، دشمن اسلام و پاکستان است
کد خبر :709606692

19:55 1397/11/24


برچسب ها : ایران, پاکستان, تروریست, تروریسم, عربستان سعودی, یمن,

در پی سفر محمد بن سلمان به کشور پاکستان جمعیت اهل حدیث لاهور برنامه ای به عنوان " همایش دفاع حرمین شریفین" را تشکیل دادند. در بیانیه صادره از این همایش برگزار شده گفته شد که اگر کسی به سوی حرمین شریفین نگاه بد کند، چشمان وی را از حدقه بیرون خواهیم کشید.


 

به گزارش راز نیوز، در پی سفر محمد بن سلمان به کشور پاکستان جمعیت اهل حدیث لاهور برنامه ای به عنوان " همایش دفاع حرمین شریفین" را تشکیل دادند. در بیانیه صادره از این همایش برگزار شده گفته شد که اگر کسی به سوی حرمین شریفین نگاه بد کند، چشمان وی را از حدقه بیرون خواهیم کشید.

پروفسور و سناتور ساجد میر طی سخنرانی کلیدی خود در این همایش گفت : دشمن عربستان سعودی، دشمن اسلام و پاکستان است. دفاع از سرزمین حرمین، دفاع از اسلام است. هر پاکستانی از ورود ولیعهد عربستان خوشحال بوده و به وی خوش آمدید می گوید. سفر وی به پاکستان، دوستی و روابط برادرانه دوطرف را گسترش خواهد داد. سناتور ساجد میر طی سخنرانی خود با اشاره به این نکته که کشور پاکستان در حال حاضر درحال درگیری با بحران اقتصادی است و عربستان سعودی نیز همیشه در وضعیت سخت و دشوار در کنار پاکستان بوده، گفت : پاکستان نمی تواند پاسخ خوبی های عربستان را دهد، افرادی که میان عربستان سعودی و خادمین حرمین تفاوت می گذارند آنها در حقیقت با اسلام و حرمین مخلص نیستند. ما در زمانی که نام و نشانی از ریال و نفت عربستان نبود، این کشور را کمک کردیم. علمای ما از راه های مختلف به عربستان سعودی کمک هایی را ارسال می کردند. وی با اظهار این موضوع که روابط و نزدیکی دو کشور براساس ایمان و عقیده است نه براساس مادیات، ابراز داشت، در گذشته به این دلیل که پارلمان به طور واضح و آشکار در زمینه یمن با عربستان سعودی همکاری نکرد، عربستان نیز از کمک به پاکستان دست نکشید. این امر نشان دهنده ی ظرفیت و محبت بالای آنها است.

در این همایش، پروفسور ساجد میر و شرکا در رابطه با حفاظت از عربستان سعودی از طریق جان و مال خود سوگند یاد کردند. شرکا با بلند کردن دستان خود و یاد کردن سوگند ابراز داشتند که تا آخرین قطره خون خود از حرمین دفاع خواهیم کرد. پروفسور ساجد میر در بیانات خود با اشاره به افرادی که (گروه تروریستی) طالبان را به عنوان خوارج یاد می کردند گفت : چرا این افراد هم اکنون علیه یمنی های شورشی سکوت اختیار کرده اند؟ ساجد میر در این همایش با مثبت خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن ابراز داشت در صورتی که عربستان با شورشی های یمنی نمی جنگید، هم اکنون منطقه با شورشی بزرگ و نا امنی مواجه می شد. ما از دولت درخواست می کنیم، هر زمانی که عربستان سعودی برای کمک ، به ارتش پاکستان نیازمند باشد، دولت بدون در نظر گرفتن چیزی ارتش را برای کمک اعزام کند. فرستادن ارتش پاکستان به عربستان سعودی، افتخاری است برای کشور پاکستان.

سناتور دکتر حافظ عبد الکریم طی سخنرانی در همایش " دفاع حرمین شریفین" گفت : عربستان سعودی به درخواست دولت قانونی یمن، درحال نابود کردن شورشی ها است. در یمن دو گروه مظلوم و ظالم وجود دارند که عربستان سعودی در حال دفاع از قشر مظلومین در یمن است. عربستان سعودی نیز با مشکلات امنیتی روبرو است.

علامه ابتسام الهی نظیر با اظهار این موضوع که دفاع از حرمین شریفین بر هر گوینده شهادتین واجب است، ابراز داشت، به هرگونه توطئه ای علیه عربستان سعودی، پاسخ کوبنده ای خواهیم داد.
دکتر ریاض الرحمن یزدانی گفت : هرکس که آرزوی تسلط حرمین شریفین را دارد باید از روی جویبارهای خون موحدین بگذرد. اگر کسی فکر می کند که با قدرت اسلحه می تواند بر اماکن مقدسه تسلط یابد، در اشتباه بزرگی است.

لازم به ذکر است که تمامی بیانات ابراز داشته شده در این همایش به طور غیر مستقیم خطاب به کشور ایران بوده است .

ارسال نظر

 
1