خبر فوری

 
 
هماهنگی برنامه سفری رئیس جمهور چین به پاکستان طی سفر شاه محمود قریشی به پکن
کد خبر :1078835002

16:31 1399/05/22


برچسب ها : پاکستان و چین, سی پیک,

منابع پاکستان از احتمال سفر شی جن پنگ رئیس جمهور چین طی سال جاری به پاکستان خبر داده و می گویند: برنامه این سفر احتمالی طی سفر دو روزه شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به پکن مورخ 31 مرداد (21 اوت) تعیین خواهد شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع پاکستان از احتمال سفر شی جن پنگ رئیس جمهور چین طی سال جاری به پاکستان خبر داده و می گویند: برنامه این سفر احتمالی طی سفر دو روزه شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به پکن مورخ 31 مرداد (21 اوت) تعیین خواهد شد. طی سفر وزیر امور خارجه پاکستان به چین، در دیدار با رهبری این کشور، موضوعاتی چون پیشرفت در پروژه های سی پیک، مشاورت در مورد وضعیت منطقه و دیگر امور مهم محور گفتگو خواهند بود.

یاوجنگ سفیر چین ابراز داشت: چین خواهان تقویت بیش از پیش روابط نظامی با پاکستان است و برای برپایی صلح و ثبات در منطقه، نیازمند تقویت روابط نظامی با پاکستان هستیم. وی در ادامه روابط نظامی میان دو کشور را ستون همکاری های استراتژیک عنوان کرد.

از طرفی چین با توسعه بیش تر سی پیک، تصمیم به ایجاد کریدور همیالیا را گرفته است. کریدور هیمالیا قرار است بندر گوادر را با نپال وصل کند. راهداری هیمالیا از طریق تبت، سن کیانگ، نپال را به گوادر متصل می کند. گفتنی است فرستاده ایالات متحده آمریکا به اسلام آباد، با فشار آوردن به پاکستان خواستار اجتناب از این پروژه را کرده، درحالیکه پاکستان پاسخ روشنی در این زمینه داده است.  

ارسال نظر

 
1