خبر فوری

 
 
هلاکت 5 تروریست تحریک طالبان در جریان درگیری با نیروهای ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی
کد خبر :631194302

10:54 1401/06/15


برچسب ها : اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ارتش پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, عملیات نظامی, منطقه میر علی, هلاکت تروریست ها, وزیرستان شمالی,

در جریان درگیری میان تروریست‌های تحریک طالبان و نیروهای امنیتی پاکستان در نقاط مختلف وزیرستان شمالی ایالت خیبر پختون خوا 5 تروریست کشته و 5 تن از نظامیان ارتش پاکستان جان باختند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| در جریان درگیری میان تروریست‌های تحریک طالبان و نیروهای امنیتی پاکستان در نقاط مختلف وزیرستان شمالی ایالت خیبر پختون خوا 5 تروریست کشته و 5 تن از نظامیان ارتش پاکستان جان باختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی اداره روابط عمومی ارتش پاکستان، نیروهای امنیتی عملیات اطلاعاتی را در منطقه بویا شهرستان وزیرستان شمالی آغاز نمودند و نیروهای ارتش و تروریست‌ها وارد درگیری با یکدیگر شدند. در این عملیات نیروهای ارتش پاکستان توانستند با موفقیت مواضع تروریست‌ها را شناسایی و هدف قرار دهند که منجر به هلاکت 4 تروریست در این عملیات شد، از محل مخفیگاه تروریست‌ها مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.

به گفته اداره روابط عمومی ارتش پاکستان، تروریست‌های کشته شده در عملیات های گوناگون تروریستی و قتل شهروندان بی‌گناه نقش داشتند.

همچنین در جریان درگیری و تبادل آتش میان دو طرف 4 نظامی ارتش پاکستان شامل سروان عبدالولی با سن 26 سال و از اهالی منطقه وانا شهرستان وزیرستان جنوبی، جانشین استوار دوم نواز با سن 45 سال و ساکن ایبت آباد، گروهبان یکم غلام علی با سن 34 سال و از اهالی شهر سرگودها ایالت پنجاب، نایب سرجوخه الیاس با سن 33 سال و از اهالی میانوالی و سرباز وظیفه ظفرالله با سن 29 سال و از اهالی میانوالی نیز جان باختند.

علاوه بر این در یک عملیات اطلاعاتی دیگر نیروهای ارتش پاکستان در منطقه میرعلی شهرستان وزیرستان شمالی نیز درگیری شدیدی میان تروریست‌ها و نیروهای امنیتی ارتش پاکستان صورت گرفت که در نتیجه آن یکی از تروریست‌های ارشد تحریک طالبان پاکستان به نام طفیل به هلاکت رسید.

از محل مخفیگاه این تروریست مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد، وی در عملیات های مختلف تروریستی و ساخت بمب دست ساز و نیز قتل شهروندان بی‌گناه نقش داشت. وی مغز متفکر عملیات های تروریستی در منطقه میرعلی شهرستان وزیرستان شمالی و مناطق اطراف آن بود.

ارسال نظر

 
1