خبر فوری

 
 
هلاکت 10 جنگجوی مسلح در جریان درگیری با نیروهای امنیتی هند
کد خبر :1716171446

17:10 1399/06/10


برچسب ها : ارتش هند, افراد مسلح ناشناس, پلیس هند, جامو و کشمیر, حزب المجاهدین, نیروهای امنیتی هند, کشمیر اشغالی,

در جریان درگیری شبه نظامیان مسلح با نیروهای امنیتی هند در منطقه کشمیر اشغالی ده تن از شبه نظامیان به هلاکت رسیدند، در این عملیات همچنین 2 نیروی امنیتی هند نیز کشته شدند.


 

سری نگر: به گزارش راز نیوز| در جریان درگیری شبه نظامیان مسلح با نیروهای امنیتی هند در منطقه کشمیر اشغالی ده تن از شبه نظامیان به هلاکت رسیدند، در این عملیات همچنین 2 نیروی امنیتی هند نیز کشته شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مقامات دولتی و رئیس پلیس منطقه کشمیر در گفتگو با اهالی رسانه در این خصوص خبر دادند در جریان عملیات مشترک گروه عملیات ویژه(SOG) و نیروهای تفنگدار تیپ 44 ارتش هند به همراه نیروهای پلیس فدرال در یک روستای واقع در شوپیان تروریست های مسلح اقدام به مقابله و تیراندازی پرداخت.

این مقام پلیس افزود: در جریان این عملیات شکور پره فرمانده محلی عضو گروه البدر مجاهدین به همراه سه تن دیگر از نیروهای خود به نام سهیل بت، زبیر نینگر و شاکر الجبار در دم کشته شده و شعیب احمد یکی دیگر از اعضای این گروه نیز بازداشت شد.

ویجی کمار ادامه داد: شکور پره از اعضای سابق پلیس بود که در حین انجام وظیفه در استان اننت ناگ کشمیر با به سرقت بردن سلاح چهار تن از همکاران خود پا به فرار گذاشت و به گروه های تروریستی پیوست، وی در چندین عملیات تروریستی از جمله ترور یک افسر بومی ارتش و یک مقام محلی نقش داشت.

سرهنگ راجیش کالیه سخنگوی ارتش هند در منطقه سرینگر نیز در این باره خبر داد: در عملیات مشترک نیروهای امنیتی هند در روستای کلورا در استان شوپیان دو طرف تا چندین ساعت به درگیری با یکدیگر مشغول بودند، در این عملیات فردی به نام شعیب بت از اعضای گروه تروریستی خود را تسلیم نمود.

وی افزود: در جریان این عملیات تعداد دو قبضه تفنگ به همراه سه قبضه کلت کمری کشف و ضبط گردید.

همچنین طبق مقامات دولتی کشمیر نیروهای امنیتی هند و تروریست های شبه نظامی در استان پولوامه کشمیر حوالی غروب جمعه به درگیری با یکدیگر پرداختند.

در جریان این درگیری که تا صبح روز شنبه ادامه یافت سه شبه نظامی گروه های تروریستی به هلاکت رسیده و یک نظامی ارتش هند نیز کشته شد.

اسامی این سه فرد شبه نظامی که از اعضای گروه حزب المجاهدین بودند از سوی پلیس اینگونه اعلام شده است: عادل حافظ، رئوف احمد میر و ارشد احمد دار.

ارسال نظر

 
1