خبر فوری

 
هلاکت فرمانده اسبق طالبان پاکستان به دست همین گروه به اتهام جاسوسی برای ارتش پاکستان
کد خبر :929805485

16:37 1400/01/21


برچسب ها : ارتش پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تیراندازی, جاسوس ارتش, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, قتل امام جماعت مسجد, محمد خراسانی, هلاکت,

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان یکی از فرماندهان اسبق خود به نام میان عمر شاه فرزند سید علی شاه که امام جماعت مسجد جامع روستای گنجی در منطقه تخت بهایی شهرستان مردان را بر عهده داشت را به قتل رساند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان یکی از فرماندهان اسبق خود به نام میان عمر شاه فرزند سید علی شاه که امام جماعت مسجد جامع روستای گنجی در منطقه تخت بهایی شهرستان مردان را بر عهده داشت را به قتل رساند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، میان عمر شاه فرزند میان سید علی شاه امام جماعت مسجد جامع روستای گنجی شهرستان مردان از مسجد به سمت منزل خود در حرکت بود که توسط دو راکب ناشناس یک دستگاه موتورسکیلت به وسیله اسلحه کلاشینکف هدف تیراندازی قرار گرفت.

در پی این تیراندازی وی دچار خونریزی شدید و جراحت شد که بلافاصله به بیمارستان مرکزی بخش منتقل گردید اما به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان به هلاکت رسید، راکبان موتورسیکلت توانستند با استفاده از تاریکی شب پا به فرار بگذارند.

از سوی دیگر محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در بیانیه ای ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله ابراز داشت: یک جاسوس ارتش و سازمان های اطلاعاتی پاکستان به نام سید میان عمر شاه فرزند سید میان علی شاه که در لباس امام جماعت فعالیت می کرد را در روستای گنجی بخش تخت بهایی شهرستان مردان هدف قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: فرد مذکور نه تنها خود را در مقابل ارتش پاکستان تسلیم نموده بود بلکه در عملیات علیه ما با آنها همکاری داشت و زمانی که یکی از جنگجویان ما دستگیر می شد مسئولیت بازجویی و شکنجه آنان را بر عهده داشت.

محمد خراسانی افزود: فرد مذکور سال گذشته به وسیله خواهرزاده خود یکی از فرماندهان ما به نام نیک محمد را به قتل رسانده بود و تنها پس از گذشت چندین روز خواهرزاده وی به دست طالبان به هلاکت رسید.

لازم به ذکر است میان عمر شاه که در گروه های مختلف تحریک طالبان پاکستان به نام مفتی غوری شناخته می شود با دستور خود سازمان های اطلاعاتی پاکستان در سال 2014 و 2015 میلادی صدها تن از تروریست ها و افراط گرایان سوات را به عضویت گروه تروریستی داعش درآورد و سپس خود را تسلیم ارتش نمود.

گفتنی است مفتی غوری از اهالی منطقه مته گت پیوچار شهرستان سوات بوده که چند سال قبل به منطقه تخت بهایی نقل مکان نمود.

ارسال نظر

 
1