خبر فوری

 
 
هلاکت رهبر القاعده برای آسیای جنوبی درپی عملیات مشترک نیروهای نظامی آمریکا و افغانستان
کد خبر :1404190972

19:27 1398/07/16


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, پاکستان و افغانستان, تروریست, تروریسم, عاصم عمر, گروه القاعده,

هلاکت عاصم عمر رهبر پاکستانی نژاد گروه تروریستی القاعده برای آسیای جنوبی درپی عملیات مشترک نیروهای نظامی آمریکا و افغانستان در استان هلمند


کابل: به گزارش راز نیوز به نقل از منابع خبری پاکستان، سازمان اطلاعات امنیت ملی افغانستان NDS در خبری با تشریح بر جزئیات عملیات مشترک نیروهای آمریکا و افغانستان، نوشت: طی این عملیات عاصم عمر رهبر القاعده برای آسیای جنوبی نیز در فهرست افراد کشته شده قرار گرفته است. طی عملیات مشترک نظامی در منطقه قلعه موسی استان هلمند افغانستان، 6 تن از اعضای مهم (گروه تروریستی) القاعده به هلاکت رسیده و مقر آنها نیز نابود گشت. در بین افراد هلاک شده، دو اسم راحیان و ایمن الظواهری عمران رهبران پاکستانی نژاد القاعده نیز وجود دارد.

 



تاریخچه عاصم عمر

ایمن الظواهری رهبر گروه تروریستی القاعده در پیام سال 2014 خود، عاصم عمر از اعضای تروریستی دیوبند را رهبر آسیای جنوبی القاعده اعلام نمود. ایمن الظواهری در ادامه این پیام ویدیویی خود اعلام کرد که این گروه (تروریستی) درصدد گسترش فعالیت های خود از افغانستان تا میانمار است، القاعده با تشکیل شاخه جدید خود، عاصم عمر، تروریست پاکستانی را رهبر آن معرفی کرد.

 


خبرگزاری رویترز در خبری درپی دستیابی به اطلاعات سری و مصاحبه های متعدد، سن عاصم منیر را میان 40 تا 50 سال اعلام کرد و ابراز داشت که شخصیت عاصم منیر در جبهه های تروریستی آسیای جنوبی و مرکزی، بیشتر به عنوان یک دانشمند و سخنران ماهر شناخته شده است تا یک جنگجو؛ طبق گزارش این خبرگزاری، پس از هلاکت اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده و به قدرت رسیدن ایمن الظواهری در آن، ابراز داشت که با روی کار آمدن الظواهری، وی با از نو آغاز نمودن القاعده، توجه بیشتر گروه را بر محور آسیای جنوبی متمرکز نمود. پس از چندی عاصم عمر که روابط عمیقی با مدارس همفکر خود در کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان داشت به عنوان رهبر این گروه برای آسیای جنوبی تعیین شد. براساس اطلاعات سری، عاصم عمر فراگیر علوم دینی مدرسه دیوبند (تکفیری سلفی) در طرح انتقال اسامه بن لادن به "خانه امن" در ایبت آباد نیز نقش داشته است. به گفته یکی از منابع آشنا با عاصم عمر، عاصم عمر روابط عمیقی با تفکر وهابی دارد که در رابطه با جهاد وهابی 4 کتاب نیز تالیف کرده است که یکی از این کتاب ها در رابطه با شرکت بلک واتر آمریکایی است. باتوجه به تمرکز عاصم عمر بر خاورمیانه، وی پیام های ویدیویی متعددی برای ترغیب کشمیری ها برای جنگ با "کفار" منتشر نموده است. با در نظر گرفتن تسلط بالای این رهبر گروه تروریستی القاعده بر زبان های مختلف، گفته می‌شود که او کتاب های خود را به زبان های پشتو، ازبک، فارسی و عربی نیز ترجمه کرده بود. بی بی سی در خبری بیان داشته است که عاصم منیر روابط خوبی با گروه های میانمار و هندی داشته است.

ارسال نظر

 
1