خبر فوری

 
 
هلاکت دو فرمانده شبه نظامی طی درگیری با ارتش هند در پلواما
کد خبر :457946182

14:03 1400/09/11


برچسب ها : پلواما, پلیس جامو و کشمیر, تروریست, تروریسم, تیراندازی, جامو و کشمیر, جیش محمد, درگیری مسلحانه, عملیات نظامی, نیروهای امنیتی هند,

نیروهای امنیتی هند طی عملیاتی به فرماندهی سرهنگ سینگ در روستایی حوالی پلواما، از هلاکت دو تن از فرماندهان شبه نظامی به نام های فرقان ملقب به علی بهائی و یاسر احمد پرِ فرزند غلام احمد پرِ خبر دادند.


سرینگر: به گزارش راز نیوز| نیروهای امنیتی هند طی عملیاتی به فرماندهی سرهنگ سینگ در روستایی حوالی پلواما، از هلاکت دو تن از فرماندهان شبه نظامی به نام های فرقان ملقب به علی بهائی و یاسر احمد پرِ فرزند غلام احمد پرِ خبر داده و گفتند: درحالی که به این افراد برای تسلیم شدن گفته شد، اما آنها به تیراندازی ادامه دادند که در نتیجه درگیری چند ساعته، به هلاکت رسیدند.

براساس گزارش نیروی پلیس کشمیر هند، از محل عملیات مقادیری سلاح و مهمات نظامی کشف شده است. یاسر احمد پرِ متخصص ساخت بمب های کنار جاده ای، در عملیات انفجاری علیه نیروهای امنیتی در ژوئن 2019 میلادی در خیابان آری هل پلواما که منجر به کشته شدن دو نیروی امنیتی و زخمی شدن 17 تن شده بود، دست داشته است. همچنین یاسر احمد در مدیریت و راهنمایی بسیاری از گروه های وابسته به جیش محمد در کشمیر جنوبی نقش ایفا کرده بود و پس از عضویت در گروه های شبه نظامی در سال 2018 میلادی، با سرعت پله های رشد را سپری کرد. گفته می شود که این فرد با گروه های شبه نظامی پاکستان روابط داشته و به عنوان راهنما برای وارد کردن آنها به جامو و کشمیر نقش ایفا کرده بود. وی از همراهان نزدیک شبه نظامی پاکستانی به اسم ابو سیف الله ملقب به لمبو عامل حمله فوریه 2019 میلادی به نیروهای ارتش هند در پلواما که منجر به کشته شدن 40 نظامی شده بود، است.  

ارسال نظر

 
1