خبر فوری

 
 
هلاکت اسلم فاروقی سرکرده داعش خراسان در افغانستان
کد خبر :1115963424

12:15 1400/10/28


برچسب ها : اسلم فاروقی, داعش خراسان, دولت اسلامی عراق و شام, ولایت خراسان,

منابع آگاه از هلاکت اسلم فاروقی سرکرده ولایت خراسان دولت اسلامی عراق و شام(داعش خراسان) در شمال افغانستان خبر دادند.


کابل: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه از هلاکت اسلم فاروقی سرکرده ولایت خراسان دولت اسلامی عراق و شام(داعش خراسان) در شمال افغانستان خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عبدالله اورکزئی معروف به اسلم فاروقی از فرماندهان اسبق تحریک طالبان پاکستان و سرکرده داعش خراسان در جریان یک عملیات علیه آدم ربایان سازمان یافته و گروه های تبهکاری در شمال افغانستان به همراه چند تن از همدستان خود کشته شد.

این در حالی است که برخی اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که این سرکرده داعش خراسان در پی اختلافات داخلی و در نتیجه درگیری درون گروهی به هلاکت رسیده است.

لازم به ذکر است اسلم فاروقی در سال 2020 میلادی پس از کاهش قدرت داعش خراسان در ننگرهار در زمان دولت اشرف غنی رئیس جمهور وقت افغانستان توافقنامه ای را با نیروهای مسلح این کشور نهایی نمود. وی سپس به عنوان سرکرده داعش خراسان منتخب گردید و دکتر شهاب مهاجر نیز مسئولیت اجرایی این گروه را بر عهده گرفت.

گفتنی است طی ماه جاری میلادی این دومین فرد برجسته در میان گروه های تروریستی است که به هلاکت رسیده است. هفته گذشته نیز خالد بلتی معروف به محمد خراسانی فرمانده عملیاتی و سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به هلاکت رسید.

ارسال نظر

 
1