خبر فوری

 
 
هفت سال زندان،مجازات دو خبرنگار به جرم افشای جنایات ارتش میانمار
کد خبر :146097311

17:14 1397/06/12


برچسب ها : ارتش میانمار, رویترز, سازمان ملل متحد, میانمار,

دادگاه میانمار،دو خبرنگار خارجی شبکه رویترز را به جرم افشای جنایات علیه مسلمانان روهنگیا و پوشش خبری این جنایات وحشتناک،به هفت سال حبس محکوم کرد


 

یانگون:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو نیوز،دادگاه میانمار،دو خبرنگار خارجی شبکه رویترز را به جرم افشای جنایات علیه مسلمانان روهنگیا و پوشش خبری این جنایات وحشتناک،به هفت سال حبس محکوم کرد.

دادگاه میانمار،والون 32 ساله و کیو سوائوی 28 ساله،دو خبرنگار خارجی شبکه رویترز که از 12 دسامبر 2017 در بازداشت به سر میبرند را به جرم افشای اسرار ملی میانمار مجازات نموده است.

یکی از این خبرنگاران به نام والون پس از صدور قرار محکومیت وی گفت:من از چیزی ترس ندارم و من خبر دروغی را منتشر نکرده ام،و من به عدالت،جمهوری و آزادی معتقد هستم.

سخنگوی دولت میانمار با طفره رفتن از اظهار نظر در این باره گفت:دادگاه های میانمار مستقل از دولت میباشند و این حکم بر اساس قانون صادر گردیده است.

سازمان ملل متحد در واکنش به صدور این حکم علیه خبرنگاران شبکه رویترز،آن را غیرعادلانه خواند و خواستار آزادی هرچه سریع این دو خبرنگار شد.

استفان آدلر،خبرنگار و سردبیر خبرگزاری رویترز در واکنش به این موضوع گفت:امروز یک روز اسفناک برای آزادی مطبوعاتی در سراسر جهان می باشد.

فیلر رابرتز، معاون مدیر دیده بان حقوق بشر نیز این حکم را ضربه مهلک به آزادی مطبوعاتی دانست.

در عملیات ارتش علیه مسلمانان روهنگیا در آگست 2017،این ارتش مرتکب جنایت ضد انسانی گردید و صدها هزار نفر از مسلمانان این منطقه را مجبور به ترک سرزمین های خود نمود.

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در گزارش خود ارتش میانمار را به ارتکاب جنایت جنگی متهم نمود که پس از آن مقامات میانمار نیز این گزارش را با وقاحت تمام رد کردند.

ارسال نظر

 
1