خبر فوری

 
 
هفتمین نشست رایزنی سیاسی دوجانبه پاکستان و عمان برگزار شد
کد خبر :43534525

16:06 1399/09/04


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و عمان, رایزنی, روابط دوجانبه, سهیل محمود, عمان, معاون وزیر امور خارجه, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, همکاری دوجانبه,

در هفتمین نشست رایزنی سیاسی دوجانبه پاکستان و عمان دو طرف در مورد طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله مسائل سیاسی، اقتصادی،تجاری ، دفاعی و ارتباطات بین مردم گفتگو کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | به گفته وزارت امور خارجه پاکستان  هفتمین نشست رایزنی های سیاسی پاکستان و عمان امروز در حالی که تیم مذاکره کننده پاکستان به سرپرستی سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه و تیم عمانی توسط شیخ خلیفه بن علی بن عیسی الحارثی معاون وزیر امور خارجه عمان رهبری می شد، برگزار شد.

دو طرف در مورد طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله مسائل سیاسی، اقتصادی،تجاری ، دفاعی و ارتباطات بین مردم گفتگو کردند. در این نشست استفاده حداکثری از سازوکارهای نهادی مانند کمیسیون مشترک وزرا و شورای تجارت مشترک، بر اهمیت مبادلات منظم در سطح بالا تأکید شد. همچنین پاکستان از حمایت عمان در سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی OIC و سایر مجامع بین المللی قدردانی کرد.

تیم پاکستانی اقدامات یک جانبه هند در جامو و کشمیر تحت اشغال هند و نقض فاحش حقوق بشر در کشمیر اشغالی و اقدامات غیرقانونی برای تغییر ساختار جمعیتی سرزمین های اشغالی کشمیر را بیان کرد و بر لزوم حل مسالمت آمیز منازعات مطابق با قطعنامه های سازمان ملل تأکید کرد.

همچنین در این نشست دوجانبه نقش مثبت پاکستان در روند صلح افغانستان و موضوعات صلح و امنیت در غرب آسیا و خاورمیانه نیز مورد بحث قرار گرفت.

شایان ذکر است پاکستان و عمان یک رابطه برادرانه دیرینه دارند که ریشه در باورهای مشترک، میراث فرهنگی مشترک، احترام متقابل و همکاری نزدیک دارد. تیم عمانی با تأکید ویژه بر ابعاد اقتصادی گفت که درک در توسعه روابط با استقامت در زمینه های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظر

 
1