خبر فوری

 
 
هشدار قریشی به ریاض: در صورت عدم حمایت از ما در موضوع کشمیر به سراغ دیگر کشورهای اسلامی خوهیم رفت
کد خبر :1117013306

10:56 1399/05/17


برچسب ها : پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, پاکستان و عربستان سعودی, پاکستان و مالزی, سازمان همکاری اسلامی, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر هند,

وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته طی سخنانی در یک برنامه گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: در صورت عدم حمایت صریح سازمان همکاری اسلامی از مسئله کشمیر ما مجبور به مراجعه به دیگر کشورهای اسلامی خواهیم شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته طی سخنانی در یک برنامه گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: در صورت عدم حمایت صریح سازمان همکاری اسلامی از مسئله کشمیر ما مجبور به مراجعه به دیگر کشورهای اسلامی خواهیم شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی با اشاره به اهمیت مسئله کشمیر هند به مقامات عربستان سعودی که زمام سازمان همکاری اسلامی(OIC) را بر عهده دارند هشدار داد: در صورت عدم حمایت سازمان همکاری اسلامی از مواضع پاکستان در مسئله کشمیر، ما به سراغ دیگر کشورهای اسلامی برای جلب حمایت آنان خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه پاکستان علی رغم میل قلبی خود از حضور در اجلاس سران کشورهای اسلامی در مالزی امتناع ورزید گفت: ما به دلیل واکنش های دولت عربستان سعودی از حضور در نشست کوالالامپور صرف نظر کردیم، اما اکنون وقت آن رسیده که عربستان سعودی یک گام به پیش آید و از مواضع ما در مسئله کشمیر حمایت نماید.

قریشی افزود: پاکستان و عربستان سعودی دارای روابط دوستانه و دیرینه با یکدیگر هستند و مردم پاکستان هر آن برای حفاظت از حرمین قدسی در مکه و مدینه آماده هستند، اما سازمان همکاری اسلامی باید سیاست ها و دیپلماسی دوگانه خود نسبت به مسئله کشمیر را پایان داده و اقدامات جدی و موثری را برای حمایت از مردم مظلوم کشمیر انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله کشمیر و فلسطین از اهمیت ویژه ای در سازمان همکاری اسلامی برخوردار بودند، اما در حال حاضر جنایت متعددی در این مناطق در حال وقوع است و دولت هند فرآیند تغییر مسجد قدیمی بابری با قدمت سیصد ساله به معبد هندوها را از سر گرفته و سازمان همکاری اسلامی در مقابل تمامی این اقدامات سکوت اختیار نموده است.

وزیر امور خارجه پاکستان ابراز داشت: در صورتی که سازمان همکاری اسلامی نشست ویژه برای بررسی مسئله کشمیر را تشکیل ندهد، من از نخست وزیر پاکستان درخواست می کنم با همکاری تمامی کشورهای اسلامی حامی مواضع پاکستان نشست ویژه ای را تدارک ببینند، خواه آن کشور عضو سازمان همکاری اسلامی باشد یا نباشد.

شاه محمود قریشی در ادامه از واکنش مناسب مهاتیر محمد نخست وزیر اسبق مالزی تمجید نمود و گفت: وی هیچ گلایه ای از تصمیم لحظه آخری مقامات پاکستان مبنی بر عدم حضور در نشست کوالالامپور نکرد و مشکلات ما را درک نمود.

ارسال نظر

 
1