خبر فوری

 
 
هشدار آمریکا به طالبان: اگر طالبان به زور قدرت اشغال کند دولت آنها در سطح جهانی تنها خواهد بود
کد خبر :1384532958

19:16 1400/05/13


برچسب ها : آمریکا, زلمی خلیل زاد, طالبان افغانستان, نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان, نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان,

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در پیامی به طالبان حین گفتگو با مطبوعات ضمن خط و نشان کشیدن برای طالبان، گفت: اگر طالبان به زور قدرت افغانستان را به سلطه خود درآورند، دولت آنها در سطح جهان منزوی شده و طالبان نمی توانند به رسمیت شناخته شوند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در پیامی به طالبان حین گفتگو با مطبوعات ضمن خط و نشان کشیدن برای طالبان، گفت: اگر طالبان به زور قدرت افغانستان را به سلطه خود درآورند، دولت آنها در سطح جهان منزوی شده و طالبان نمی توانند به رسمیت شناخته شوند.

وی افزود: ایالات متحده مصمم برای حل سیاسی میان جناح های درگیر افغان است، زیرا هیچ جناحی با استفاده از قدرت نظامی نمی تواند در این جنگ پیروز شود. برای صلح پایدار در افغانستان، باید توافق سیاسی صورت گیرد، آمریکا برای این تلاش خواهد کرد؛ درحالیکه طالبان برای تشکیل دولت جدید در افغانستان و آتش بس فراگیر تحت توافق باید مذاکره کنند.

زلمی خلیلزاد در ادامه با اشاره به گذشته، تاکید کرد که نمی خواهیم مجددا اشتباه گذشته را تکرار کنیم، برای همین پیش از خروج با طالبان توافق کردیم، برای ماموریت صلح یک بسته اساسی تشکیل دادیم تا این جنگ طولانی پایان یابد، متاسفانه طرفین آن طور که باید و شاید از این فرصت به سرعت استفاده نکردند. فاصله بین دوطرف در افغانستان بیشتر شده و درحال افزایش است، درحالیکه نگرانی زیادی از عدم پیشرفت بین دوطرف وجود دارد. رهبران افغان باید درخصوص فرمولی به توافق برسند که مورد تایید بیشتر افراد باشد. وی اظهار داشت که کمک به ارتش افغان را ادامه خواهیم داد و درآینده نیز مصمم برای کمک به آنها هستیم.  

ارسال نظر

 
1