خبر فوری

 
 
نیکی هلی : تروریست ها از مقرهای امن خود در پاکستان به نظامیان آمریکایی حمله می کنند
کد خبر :1080670107

16:36 1397/09/21


برچسب ها : آمریکا, ایران, پاکستان, عربستان سعودی,

نماینده رسمی آمریکا در سازمان ملل متحد نیکی هلی ابراز داشته است که ، پاکستان همچنان برای تروریست ها پایگاه های امنی فراهم می کند، تروریست ها از این پایگاه ها به نظامیان آمریکایی حمله می کنند.


به گزارش راز نيوز، نماینده رسمی آمریکا در سازمان ملل متحد نیکی هلی ابراز داشته است که ، پاکستان همچنان برای تروریست ها پایگاه های امنی فراهم می کند، تروریست ها از این پایگاه ها به نظامیان آمریکایی حمله می کنند.

نیکی هلی ( نام کامل وی نرمتا رندهوا هیلی است) نخستین سیاستدان آمریکایی با اصالت هندی است که به چنین مقامی در آمریکا دست یافته است. وی چند هفته قبل از سمت خود استعفی داده بود. به جای نیکی هلی، هیدر نووت به عنوان سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل متحد منتخب شده است.

اخیرا نیکی هلی در یکی از مجله های معروف آمریکایی گفته بود، نباید حتی یک دلار هم به پاکستان پرداخت می کردند، چه برسد به میلیاردها دلار.

نیکی هلی در پاسخ به سوالی در رابطه با کمک های خارجی آمریکا و سیاست خارجی آن گفته بود، تا زمانی که رفتار پاکستان تغییر نکند، نباید حتی یک دلار هم به آن داد؛ میلیارد ها دلاری که داده شده از آن به طور صحیح استفاده کنند. برای ایجاد تغییرات مبالغ پرداخت شده، مبلغ کمی نبوده است.

وی همچنین اظهار داشته بود، تا زمانی که آمریکا به پاکستان نگوید که چه کارهایی باید انجام دهد، تا آن زمان آمریکا از ارائه دادن هرگونه کمک مالی و یا علیه تروریسم به پاکستان اجتناب کند.
' قبل از آن که ما (آمریکا) به شما (پاکستان) کمک مالی خود و یا کمک علیه تروریسم را آغاز کنیم، شما ( پاکستان) باید کارهای معین شده را انجام دهید.'

نیکی هلی همچنین گفته بود که،آمریکا می تواند از کمک های امدادی خود به کشورهای دیگر به عنوان نیرنگ و سیاست از آنها استفاده کند .

نیکی هلی با ذکر اهمیت روابط خصوصی عربستان سعودی و آمریکا گفته بود، قتل جمال خاشقچی خبر نگار سعودی را باید پیگری کرد. نباید به هیچ وجه از این قتل چشم پوشی کرد؛ زیرا با نادیده گرفتن این قتل اقتدار آمریکا زیر سوال خواهد رفت. با این شرایط آمریکا به دلیل منافع خویش نباید پشت عربستان سعودی که از متحدان مهم وی در خاورمیانه علیه ایران است را خالی کند.

نیکی هلی در پاسخ به این سوال که آمریکا چگونه می تواند با بکارگیری منافع و اقتدار خود هم زمان قاتلان خاشقچی را نیز محاکمه کند گفت : هر سخنی مبنی بر سیاه و سفید نمی تواند باشد، اما این دو امر در یک زمان با بکارگیری سیاستی متوازن قابل اجرا هستند.
وی ادامه داد و گفت : ' به نظر من ما نمی توانیم این قتل را نادیده بگیریم. اگر رفتار آنها همچون گناه کاران ادامه یابد، نمی توانیم با آنها همکاری کنیم. اما، آیا شما می‌دانید، زمانی که سخن از ایران به میان می آید، عربستان سعودی از مهم ترین شرکای ما در این زمینه است و همچنین بهترین شریک ما در صورت بروز جنگ با ایران خواهد بود! این مهم تر است تا چیزهای دیگر. اما ما باید هر دو سخن را بگوییم. '

وی همچنین با اشاره به طولانی شدن جنگ یمن گفت : با فشارهای آمریکا، اکنون ارسال کمک ها به یمن شروع شده است.

لازم به ذکر است که نیکی هیلی از افرادی بوده است که در سازمان ملل متحد مواضع سخت و کوبنده ای علیه کشورهای ایران، سوریه، ونزوئلا و کوبا را درپیش گرفته بود. وی همچنین از مخالفین جدی ، در زمینه هسته ای ایران نیز بوده است. نیکی هلی همچنین روسیه و چین را در آینده ، تهدیدی برای منافع ایالات متحده آمریکا شمرده بود .

ارسال نظر

 
1