خبر فوری

 
نگاهی گذرا بر سمت های نظامی روسای جدید ارتش و ستاد مشترک پاکستان
کد خبر :863482153

15:43 1401/09/03


برچسب ها : رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان, سپهبد ساحر شمشاد میرزا, سپهبد عاصم منیر, ستاد کل فرماندهی ارتش پاکستان, فرمانده ارتش پاکستان,

نگاهی گذرا به تاریخچه فعالیت و سمت های نظامی سپهبد عاصم منیر رئیس جدید ارتش پاکستان و سپهبد ساحر شمشاد رئیس جدید ستاد مشترک ارتش...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سپهبد عاصم منیر فرمانده جدید ارتش پاکستان از اهالی منطقه دهیری حسن آباد شهرستان راولپندی است که خدمت خود را با ورود به 17مین دوره آموزشکده افسری در منگالا آغاز کرد و پس از آن در گردان23هنگ نیروی مرزی مامور شد. وی در درجه سرهنگ دومی در کشور عربستان سعودی ماموریت هایی انجام داده است. او همچنین با ژنرال قمر جاوید باجوا با درجه سرتیپ به عنوان فرماندهی نیروی مناطق شمالی کار کرده است.

سپهبد عاصم منیر در دوران خدمت، پست های مختلفی را برعهده داشت، اما مهم ترین سمت وی به عنوان رئیس سازمان اطلاعات نظامی MI در سال 2017 میلادی بود که پس از آن در سال 2018 میلادی به درجه سپهبدی ارتقاء یافت. در سال 2019 میلادی وی به عنوان فرمانده سپاه30 یعنی سپاه گوجرانوالا منصوب شد و در اکتبر 2021 میلادی این سمت را تحویل سپهبد محمد عامر داد. وی به مدت 8 ماه در سمت ریاست سازمان اطلاعات پاکستان ISI نیز خدمت کرده است.

سپهبد عاصم منیر دارای درجه سه قبه است که درحال حاضر در سمت مسئول تدارکات کل ارتش مشغول به انجام وظیفه می باشد.

 

سپهبد ساحر شمشاد میرزا رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان

ساحر شمشاد از اهالی شهرستان چکوال ایالت پنجاب می باشد که از سال 2021 میلادی به عنوان ژنرال سه قبه، فرماندهی سپاه راولپندی را برعهده دارد.

سپهبد ساحر شمشاد در ژوئیه 2019 میلادی به درجه سپهبدی ارتقاء یافت و وی به عنوان آجودان و رئیس ستاد کل خدمت کرده است. او به هشت گردان سند تعلق دارد و بخشی از 76 مین دوره طولانی آکادمی نظامی پاکستان بوده است. وی در سمت ریاست سازمان اطلاعات نظامی MI هم خدمت کرده است درحالیکه در دوران جنگ با تروریسم فرماندهی لشکر پیاده را برعهده داشت .

سپهبد ساحر شمشاد در دوران ژنرال راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان، از اعضای تیم این ژنرال بوده و فرماندهی عملیات های مختلف از جمله مبارزه با تحریک طالبان پاکستان در وزیرستان شمالی را برعهده داشت.

یکی از افسران که با او کار می کرد در گفتگوی خود اظهار داشت که ساحر شمشماد نقش مهمی در آغاز و حفظ گفتگوی بین پاکستان، چین، آمریکا و افغانستان داشته است. وی اظهار داشت که پس از سه قبه شدن درجه های ساحر شمشاد، وی را به عنوان رئیس ستاد انتخاب کردند، این یک موقعیت بسیار قدرتمند است که در کنار تصمیم گیری، باید ناظر بر مسائل خارجی و امنیت ملی باشد.  

در اکتبر 2021 میلادی وی به عنوان فرمانده سپاه راولپندی منتصب شد. به گفته افسران ارتش، یکی از اهداف انتصاب در این سمت "آگاه سازی از مسئولیت انتصاب به سمت های ارشد تر و من جمله فرماندهی ارتش" می باشد. این مقام باید در انواع سمت های فرماندهی مورد آزمایش قرار گیرد و اگر ساحر شمشاد را "همه کاره" خطاب کنیم، ایرادی نخواهد داشت.

"بی جانب" ، "همه کاره" و دیگر عناوین از القابی هستند که افسران ارشد ارتش پاکستان درباره این ژنرال سه قبه دار به کار برده اند.

ارسال نظر

 
1