خبر فوری

 
 
نواز شریف: ژنرال باجوا و فرمانده آی اس آی پاکستان در انتخابات 2018 تقلب کردند
کد خبر :2020653744

19:09 1399/08/10


برچسب ها : ISI, ارتش پاکستان, پاکستان, حزب مسلم لیگ نون, ژنرال قمر جاوید باجوا, سازمان اطلاعات ارتش پاکستان, فرمانده ارتش پاکستان, نواز شریف,

نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ (ن) طی سخنرانی از طریق ویدیو کنفرانس در اجتماع اپوزیسیون پاکستان در کویته، ژنرال های ارتش پاکستان را از عاملان مشکلات مردم پاکستان عنوان کرد و افزود: فرمانده ارتش و فرمانده آی اس آی پاکستان در تقلب انتخابات 2018 نقش دارند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| باوجود ممنوعیت پخش سخنرانی های نواز شریف نخست وزیر اسبق پاکستان علیه هیئت حاکمه این کشور، سخنرانی های اخیر وی به طور فزاینده ای درحال محبوب شدن بین مردم پاکستان هستند، که یکی از علل آن می توان به نامبردن ژنرال ها و شمار جرایم صورت گرفته آنها توسط نواز شریف اشاره کرد. وی پس از آنکه فرمانده ارتش و رئیس سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI را طی سخنرانی مجازی خود در اجتماع نخست اپوزیسیون در گوجرانوالا مسئول تمامی مشکلات مردم پاکستان خواند، هرچند در جلسه اپوزیسیون پاکستان در کراچی سخنرانی ایراد نکرد، اما در اجتماع و جلسه بزرگ حزب دموکراتیک پاکستان PDM اپوزیسیون پاکستان در کویته، سخنرانی کوبنده تری علیه ارتش پاکستان انجام داد.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که شکستن قفل درب اتاق داماد نواز شریف در هتل کراچی درپاسخ به سخنرانی نواز شریف در گوجرانوالا بود که هیئت حاکمه تصمیم گرفت با شکستن در، کاپیتان بازنشسته ارتش صفدر و همسر مریم نواز نایب رئیس حزب مسلم لیگ (ن) دستگیر کند، اما عملیات به صورت بدی انجام شد که در نتیجه به جای اینکه نفعی برای دولت فدرال و هیئت حاکمه داشته باشد، به دامی برای آنها تبدیل شد و فرمانده ارتش مجبور شد دستور تحقیق از طریق فرمانده سپاه کراچی را صادر کند. براساس تحقیقات صورت گرفته آشکار شد که برای دستگیری کاپیتان صفدر، بازرس کل پلیس ایالت سند را از منزلش به صورت اجباری به دستور سرتیپ حبیب فرمانده بخش آی اس آی کراچی، به دفتر او منتقل کرده و وی را مجبور به امضای شکایتنامه تدوین شده علیه کاپیتان صفدر و دستگیری او کردند. بنابراین گروه های اپوزیسیون در خصوص نتیجه بخش بودن این تحقیقات و اقدام قانونی علیه عناصر اصلی، مطمئن نیستند.

نواز شریف طی سخنرانی 25 اوت خود در اجتماع اپوزیسیون در کویته، ارتش را مسئول حادثه تاسف بار صورت گرفته علیه مریم نواز دختر و صفدر داماد خود در کراچی خواند و گفت: تعدادی از ژنرال ها از قدرت ارتش برای توسعه منافع خود استفاده می کنند، بنابراین مردم علیه دولت کاپیتان (عمران خان) به خیابان ها بیایند زیرا هیچ ارتشی نمی تواند با مردم خود بجنگد. وی افزود: حادثه کراچی موضع من در مورد سیاست بالای سیاست و دولت بالای دولت را تایید می کند، انتخاب یک فرد نالایق برای دولت در انتخابات سال 2018 تصمیم ارتش نبود بلکه تصمیم چند تن از نقش های نظامی بود که باید حساب پس دهند؛ جلسه امروز نشان داد که دیگر کسی نمی تواند شان و مقام رای را زیر پا گذارد و هیچکس حق تحقیر آراء مردمی را نیز ندارد.

رئیس حزب مسلم لیگ (ن) در ادامه سخنرانی خود از طریق ویدیو کنفرانس، گفت: برچسب خیانت را بر پیشانی هر شخصی که قصد سخن گفتن به نفع مردم و ارزش رای مردمی را داشت، هرکس که علیه ظلم و ستم اعتراض کرد و هرکس مردم را تشویق کرد که ما یک ملت و شهروند آزاد هستیم، چسباندند،  اینها تنها برای این خائن شمرده شدند چون برای حقوق خود صدا بلند کردند، بسیاری از ملی گرا های بلوچ را به جرم خواستن حقوقشان برای همیشه ربودند و بسیاری را نیز به قتل رساندند، درحالیکه هیچ نام و نشانی از قبرشان نیز وجود ندارد، موضوع افراد ربوده شده همچنان ادامه دارد و همچنان هموطنان ما ربوده می شوند. برای این هیئت حاکمه نظامی پاکستان من را دوست ندارد، چون من دیکتاتور نیستم و برای همین من را برکنار کردند. دستگیری من، شهباز شریف، مریم نواز ، حمزه شهباز و دیگر رهبران حزب مسلم لیگ (ن) و زندانی کردن آنها برای اینکه درس عبرتی برای بقیه شوند، به دستور ژنرال باجوا انجام شد. وی اظهار داشت که اجتماع و اتحاد اپوزیسیون علیه یک اداره نیست، بلکه علیه فعالیت های غیر قانونی و علیه کسانی است که از قدرت ارتش برای منافع خود استفاده می کنند، افسران از پایین به بالای ارتش اهداف این افراد را نمی دانند و ناآگاهانه مجبور به انجام کارهایی می شوند که باعث ایجاد مشکلات برای مردم می شود، ژنرال ها برای منافع شخصی قانون شکنی می کنند و سپس ارتش را بدنام می کنند، برای همین من اسامی ژنرال های فاسد را می گویم تا لکه ننگ بر کل نهاد ارتش وارد نشود. وی خاطر نشان کرد که ژنرال باجوا فرمانده ارتش و فرمانده آی اس آی پاکستان باید برای انتخاب فرد ناشایست و تقلب در انتخابات 2018 پاسخگو باشند.

ارسال نظر

 
1