خبر فوری

 
 
نماینده پاکستان در سازمان ملل: راه حل مناقشه خاورمیانه، تشکیل یک کشور فلسطین مستقل و براساس حدود مرزی پیش از 1967 میلادی است
کد خبر :997900040

14:38 1401/02/06


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان و سازمان ملل متحد, حقوق بشر, رژیم صهیونیستی, شورای امنیت سازمان ملل متحد, فلسطین, مسجد الاقصی, منیر اکرم, نقض حقوق بشر,

منیر اکرم نماینده مستقل پاکستان در سازمان ملل متحد روز دوشنبه طی سخنرانی در نشست شورای امنیت با محوریت خاورمیانه، گفت: راه حل مناقشه خاورمیانه، تشکیل یک کشور فلسطین مستقل و براساس حدود مرزی پیش 1967 میلادی است.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| منیر اکرم نماینده مستقل پاکستان در سازمان ملل متحد روز دوشنبه طی سخنرانی در نشست شورای امنیت با محوریت خاورمیانه، با بیان اینکه پاکستان خواستار راه حل دوکشوری و استقلال فلسطین است و این تنها راه حل برای حل مناقشه دیرینه خاورمیانه می باشد، افزود: حمله به نمازگذاران فلسطینی در مسجد الاقصی آن هم در ماه رمضان توسط اسرائیل، نقض صریح و آشکار حقوق بشری و اصول انسانی  می باشد، باید هرچه سریعتر این اقدامات خاتمه یابند.

وی افزود: خشونت نظامیان اسرائیلی علیه کودکان، زنان و مردان فلسطینی، بسته شدن غزه، هتک حرمت مسجد الاقصی و  اشغال اموال و اراضی فلسطینیان به منظور توسعه شهرک های یهودی نشین، از جمله نقض سنگین قرار دادهای شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می آیند.

منیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل، در ادامه اظهارات خود ضمن ابراز نگرانی از شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی درپی اقدامات خشونت آمیز ارتش اسرائیل در مسجدالاقصی، گفت: هیچگونه برابری اخلاقی، حقوقی و سیاسی بین دولت اشغالگر اسرائیل و مردم مظلوم و تحت ستم فلسطین وجود ندارد.

وی اظهار داشت: مبارزه فلسطینیان برای تعیین حق سرنوشت خود و اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل مشروع است و سرکوب مردم فلسطین توسط اسرائیل غیرقانونی می باشد. تداوم اشغال فلسطین توسط اسرائیل، منجر به برپایی امنیت در این منطقه نخواهد شد. منیر اکرم خاطر نشان ساخت که تنها راه حل مناقشه فلسطین و اسرائیل، ایجاد یک کشور مستقل و قابل داوم فلسطین در داخل سرزمین های به رسمیت شناخته شده مطابق با قبل از 1967 میلادی می باشد که قدس شریف پایتخت آن است، این روند صلح باید احیا شود.

ارسال نظر

 
1