خبر فوری

 
 
نشست مقامات عالی رتبه ایالت سند در پی شهادت سید علی رضا عابدی
کد خبر :1268270628

15:53 1397/10/05


برچسب ها : پاکستان, تروریست, تروریسم, جنبش ملی متحد,

کراچی : پس از فاجعه روز گذشته و شهادت عضو سابق MQM در مجلس ملی پاکستان سید علی رضا عابدی، مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند با ابراز نگرانی در رابطه با مسائل امنیتی این ایالت، نشستی با مقامات عالی رتبه سیاسی و امنیتی ایالت سند برگزار کرده است.


 

کراچی : پس از فاجعه روز گذشته و شهادت عضو سابق MQM در مجلس ملی پاکستان سید علی رضا عابدی، مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند با ابراز نگرانی در رابطه با مسائل امنیتی این ایالت، نشستی با مقامات عالی رتبه سیاسی و امنیتی ایالت سند برگزار کرده است.

نشست عالی رتبه به رهبری وزیر ارشد ایالت سند مراد علی شاه به منظور بررسی اوضاع ، برگزار شد. در این نشست مقاماتی همچون : مشاور وزیر ارشد مرتضی وهاب، رئیس ارتش ایالت سند (رینجرز) ، رئیس کل پلیس ایالت سند ، روسای آژانس های اطلاعاتی ایالت و دیگر افسران عالی رتبه امنیتی و اطلاعاتی ایالت شرکت کردند.

طی این نشست افسران عالی رتبه امنیتی با ارائه توضیحاتی به وزیر ارشد اظهار داشتند که، چندی پیش اجلاس کمیته ایپکس برگزار شد، و در حال حاضر نیز در حال اجرایی کردن تصمیمات گرفته شده در آن اجلاس هستیم. در این اجلاس تصمیمات مهم گرفته شده از این قرار است : واضح بودن شماره پلاک موتور، نصب ردیاب و پروژه امن سازی شهر.

در گزارشات ارائه شده به وزیر ارشد ایالت سند گفته شد که، روز گذشته نیروهای پلیس 3 باند تبهکاری را دستگیر کرده و هم اکنون نیز گشت های نیروهای پلیس در سطح شهر افزایش یافته است.
در رابطه با تحقیقات در حال انجام در رابطه با شهادت سید علی رضا عابدی گفته شد که در حال انجام پروسه بازکردن کد تلفن همراه آی فون مقتول هستیم، تا از این طریق بتوانیم به شواهد و یا مدارکی دست پیدا کنیم.

همچنین در گزارشات آمده است که، پوکه گلوله های شلیک شده را نیز برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده ایم، این در حالی است که از طریق دوربین مدار بسته نیز مدارکی به دست خواهند آمد که مظنونین را دستگیر خواهیم کرد، پس از آن وزیر ارشد ایالت سند با تاکید بر این موضوع گفت : حتما مظنونین باید دستگیر شوند.

در اجلاس همچنین گفته شد که طی 6 هفته گذشته، 6 عملیات تروریستی انجام شده است که می توان به : حمله تروریستی بر کنسولگری چین ، حمله به مراسم جشن عید میلاد النبی ( صلی الله علیه وآله وسلم) جنبش متحد ملی MQM، انفجار ماشین پارک شده در منطقه دفینس، جان باختن 2 تن از کارکنان طی حمله انجام شده بر دفتر حزب پاک سرزمین PSP و روز گذشته حمله به سید علی رضا عابدی اشاره کرد.

وزیر ارشد سند پس از شنیدن بیانات افسران امنیتی ایالت اظهار داشت که مجددا و برای باری دیگر تروریست ها در حال اجتماع و جمع شدن هستند، اما ما بدون هیچ واکنشی با دست روی دست گذاشتن نظاره گر این موضوع هستیم.

همچنین وی با مطرح کردن سوالی از افسران امنیتی و اطلاعاتی ایالت پرسید : که چرا نمی توانیم تروریست ها را کنترل بکنیم، پلیس چرا هیچ گونه اقدام جدی در این رابطه انجام نمی دهد؟ وی ابراز داشت، باتوجه به آن که اختیارات کامل را به آژانس های اطلاعاتی و امنیتی داده ام، پس چرا با این وجود نیز هیچ گونه نتیجه مثبتی در زمینه تروریسم قابل مشاهده نیست ؟

مراد علی شاه همچنین با اشاره به امنیت ایالت ابراز داشت که باید در همه حال فضای امنی را برای شهروندان مان بسازیم، نمی توان مردم را وارد فضای نا امن کرد.

این در حالی است که رئیس پلیس مناطق جنوبی کراچی در گفت و گو با مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند ،وی را از پیشرفت های انجام شده در تحقیقات این فاجعه آگاه کرد.

مراد علی شاه در پایان اجلاس اظهار داشت که نمی توانم اجازه دهم که فضای امن شهر خراب شود، برخی از گروه های مافیایی و افراد ترور کننده در صدد آن هستند تا فضای امن کراچی را متشوش کنند، اما ما نخواهیم گذاشت که آنها در مقاصد شوم خود به موفقیت برسند.

ارسال نظر

 
1